תיקון לחוק הטבות המס בישובים המוטבים

| 01/02/2016

בחודש שעבר פורסם תיקון לסעיף 11 לפקודת המס וכן תיקון לחוק לסיוע העיר שדרות וישובי הנגב המערבי. כל ישוב נוקד על פי חוק ועל בסיס תנאים שונים, כאשר ישוב העונה על תנאים אלה מוגדר כישוב מוטב, וזכאי להטבות מס.

ההטבה נקבעה בהתאם לניקוד ולתנאים להלן:

1. ההטבה תחושב על בסיס הכנסה חייבת מעבודה אישית של הנישום.

2. ישוב זכאי בהטבות בשנת המס, יחולו לגביו הכללים של מתן ההקלה באופן יחסי לתקופת התושבות של הנישום בישוב.

3.ישוב שהיה ברשימת הישובים המוטבים עד ליום 31.12.2015 ואינו נמצא ברשימה לשנת 2016, ימשיך להנות מההטבה לפי הוראת מעבר גם ב-2016 ו-2017. על מנת שנישום יהיה זכאי עליו להיות תושב הישוב המיוחס לאורך כל שנת המס ולא חלה יחסיות בנושא זה. נדגיש כי כפר ורדים יוצר מן הכלל. תושב כפר ורדים אשר היה זכאי להנחה בשנת המס 2015, יהיה זכאי להנחה בשיעור של 11% עד לתקרה של 120,159 ₪ (בשנת המס 2016) אם הוא היה תושב כפר ורדים בכל שנת המס 2016. האמור חל גם לגבי שנת המס 2017.

4.ישוב שנקבעה לו הנחה לפי הוראת מעבר בשל שייכותו למועצה אזורית שלפחות מחצית מישוביה מופיעים ברשימת הישובים המוטבים, יקבלו הנחה גם ב 2016 – 2017. תושבי יישובים אלו יהיו זכאים להקלה במס אם התגוררו במהלך כל השנה בישובים המוטבים ללא הנחה יחסית. להלן רשימת הישובים: אלמוג, אפק, בית הגדי, בקעות, ברור חיל, גבעולים, גיתית, גלגל, דורות, ורד יריחו, זרועה, חמרה, יושיביה, ייט”ב, מבקיעים, מירב, מכורה, מלילות, מלכישוע, מסילות, מעגלים, מעלה גלבוע, ניר דוד (תל עמל), נירן, נתיב הגדוד, רוויה, רוחמה, רשפים, שיבולים, שלוחות, שרשרת, תומר.

5. ישוב המופיע ברשימת הישובים הזכאים להטבה בשנת המס 2016 והלאה ויוסר מהרשימה בשנים שלאחר מכן, לאור ניקוד שנקבע על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה – תושב ישוב כאמור שהיה תושב הישוב במהלך כל שנת המס שקדמה לשנת הוצאת הישוב מהרשימה וגם בכל שנת המס לגביה מתבקש זיכוי (שנת המס שבה הוצא הישוב או שנת המס שלאחריה, לפי הענין, או שתיהן), יהיה זכאי להטבה לפי חוק זה בשנה שבה הישוב הוצא מרשימת הישובים המוטבים וגם בשנה שלאחריה. תושב ישוב כאמור, יקבל הנחה בשיעור שנקבע טרם הוצאתו מרשימת הישובים המוטבים. כמו כן, במקרה זה לא יחולו כללי היחסיות וההטבה מותנית במגורי הנישום במהלך כל השנה.

6. סכומי התקרות שנקבעו בתיקון זה יתואמו החל משנת המס 2020, למעט התקרה שנקבעה לכפר ורדים אשר תתואם בשנים 2016 ו-2017.

7. ההנחה לחייל על פי סעיף 11(ג) לפקודה תהיה בתוקף גם בשנים הבאות והתקרה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו למעגל לקוחות השכר שלנו ורכשו את HARMONY השכר market@synel.co.il או עקבו אחרינו בפייסבוק.

חזור

אתה עשוי גם להיות מעוניין לקרוא

סינאל ממשיכה לשדרג! שיפורים במסוף הסינרג’י
| 16/07/2017
שעון הנוכחות סינרג'י מבית סינאל מלל פייוויי בע"מ. שעון ה...
צור קשר