ארז בוגנים ממלא מקום מנכ"ל סינאל צלם אייל טואג

האם שוק העבודה מתאושש? ומדוע הפסקת החל”ת לא השפיעה כמתוכנן?

| 26/08/2021

כותב המאמר הינו: עו”ד ארז בוגנים – מנכ”ל סינאל מלל PayWay הבורסאית.

שוק העבודה בישראל מתקשה להתאושש מהקורונה, בכל התקופה הזאת נפגעו מספר ענפים ועדיין שיעור האבטלה גבוה. כאשר הניגודיות הינה כזאת, ניתן לראות בבירור מהם המקצועות היציבים ביותר.

עדיין קשה להבין מדוע אחוז האבטלה כה גבוה למרות מתווה האבטלה אשר הפסיק את תשלומי החל”ת החל מסוף חודש יוני. אך אם נעצור לרגע, ונביט לעומק באירוע, נבין כי אין מובטל שאינו מתחבט בשאלה, במה עליו לעסוק? איזה מקצוע יוכל ללמוד במהירות כך שישתלם לו ביציבות עתידית? לרוב עובדי המשק יש תא משפחתי אשר הם נדרשים לפרנס ועולה בתקופה האחרונה כי סגמנט היציבות התעסוקתית, הינו ראשון במעלה במסגרת שיקולי המועסק. כולם מחפשים יציבות תעסוקתית.

יכול כי, הפסקת תשלומי חל”ת הקורונה היה מהיר מדי, ואין צריך לומר, כי לא הופעל שיקול דעת ביחס להנאת המובטלים במקום עבודתם הקודם, כל שכן, כמה הוערכו הם ע”י מעסיקם.

השלכות מהלך זה יכול ויצרו עשרות אלפי מובטלים אשר יקלטו למשרות שאינן מתאימות להם באופן לא מקצועי, דבר אשר עלול לייצר אבטלה רטרואקטיבית בהמשך הדרך כי המקצוע אינו מתגמל.

למדנו לאורך ההיסטוריה, כי פעולה מאוזנת והדרגתית תוך התחשבות במובטלים אשר כבר עבדו בענף מסוים תמנע תנודות חזקות של שיעור האבטלה, שמירה על רמה מקצועית נאותה ויצירת משרות חדשות תוך התגוונות של המובטלים באמצעות  הסבות מקצועיות, קורסים והכשרות לשיפור תנאיהם.

בשנה שעברה פורסמה רשימה של משלחי היד ששיעור האבטלה בהם היה גבוה מ-20%:

למובטלים שכרגע בחיפוש אחר קריירה חדשה, ניתן לראות את שיעורי האבטלה הנמוכים ביותר שנמדדו בשנה שעברה. עולה כי חינוך, רפואה וחשבונאות חשובים יותר מתמיד. אנחנו בסינאל מלל פייוויי מציעים קורס חשב שכר בכיר במכללת סינאל אוקסברידג’ מפוקח לשכת רואי חשבון בו תרכשו מקצוע מבוקש ויציב עם אופק לקריירה ארוכת שנים”

חזור

אתה עשוי גם להיות מעוניין לקרוא

איגרת שכר יוני 2020
| 01/07/2020
סליקת פנסיה - 5% הנחה לרכישה און ליין רכישה באמצעות נ...
צור קשר