איך יתמודד שוק העבודה עם המהפכה שמחכה לו מעבר לפינה?

| 07/10/2019

מהם השינויים האלו שכולם מדברים עליהם? מה עומד לקרות לשוק העבודה?

״יש להפנים כי אלו לא רק שינויים שעומדים לקרות ביום שמעבר לפינה. אלו שינויים שמתרחשים כבר היום ואנחנו רואים אותם מתהווים באופן אקספודנציונאלי במלוא עצמתם. עד שנת 2020 לדוגמא, יותר מ-40% משוק העבודה האמריקאי יהיה מורכב מפרילנסרים. תופעות כמו נוודים דיגיטליים צוברות תאוצה ובניגוד לתפיסה הישנה שהם חיים מהיד לפה, חברות מסודרות מעסיקות היום אנשים כאלו.”

“מדינות רבות מפחיתות את מספר ימי העבודה ועבודה מהבית הפכה לעניין שבשגרה. העובדים נדרשים להשתנות ולרכוש מיומנויות רכות, אך במקביל גם מנהלים נדרשים להשתמש בטכנולוגיה כדי לקרב אנשים למטרה משותפת של צמיחת החברה וניהול משאבי האנוש בעידן מבוזר מתמיד. אל כל השינויים האלו אנחנו מתייחסים בסינאל ברמת המוצרים, היום התפיסה היא שהעובד הוא סוג של לקוח שצריך להתאים את עצמנו אליו״

איך המגמות האלו באות לידי ביטוי?

״אם לחלק מהאנשים עדיין קיימת התמונה של עובד המגיע בבוקר ליום העבודה ומדווח כניסה בכניסתו למשרדי החברה ומדווח יציאה בצאתו, אני רוצה לאתגר את המחשבה שלכם. לחברת סינאל, אשר דרך מסופיה באלפי חברות בישראל מדווחים יום יום מעל 2.3 מיליון דיווחיםועוד עשרות מיליונים רבים ב-54 מדינות בעולם, ישנה נקודת מבט ייחודית על שוק העבודה המשתנה במהירות לנגד עיננו.״

״ראשית, חברות מעסיקות יותר עובדים זמניים ופרוייקטאליים, יותר עובדים קבועים זכאים לעבוד מהבית (מקובל בקרב 54% מהחברות בישראל), שיעור הפרילנסרים גדל וישנו גם דיון ער סביב מעבר ל-4 ימי עבודה בשבוע. כל ההתפתחויות האלו, יוצרות אתגר חדש בניהול 360 מעלות של המשאב האנושי. תהליך הקליטה משתנה, הרגשת השייכות לארגון, מקסום האפקטיביות של כל עובד ועובדת. כל אלו משתנים במהירות ודורשים פתרונות טכנולוגיים אליהם אנחנו מתכוננים דרך בניית מסעות קליטה חדשניים שמסייעים להפיק את המירב מכל עובד או פרילנסר, לחשב לו את השכר והאפקטיביות שלו לארגון״.

״עובדים שמצויידים רק במיומנויות קשות דוגמת השכלה, ניסיון מקצועי והכשרה מקצועית עלולים להתקשות למצוא את דרכם בעולם העבודה העתידי״.

להמשך קריאת הכתבה בכלכליסט

חזור

אתה עשוי גם להיות מעוניין לקרוא

מהן חובות המעסיק בהעברת כספים לביטוח הפנסיוני?
| 22/02/2016
כחלק מחובות המעסיק, על המעסיק חלה האחריות להעברת הסכו...
HARMONY CLOUD שליטה מלאה בראש שקט
| 29/05/2016
HARMONY CLOUD הפתרון האידאלי לנ...
צור קשר