ארז בוגנים ממלא מקום מנכ"ל סינאל צלם אייל טואג

בלי קונספירציה – קורונה, תחלואה ודור 5

| 27/07/2021

העלייה בשיעור התחלואה בישראל מייצרת ריבוי שיחות טלפון ושימוש נרחב יותר בתשתיות התקשורת. במקביל לכך משרד התקשורת הודיע כי בינואר 2022 ייאסר יבוא מסחרי של מכשירי סלולר התומכים בטכנולוגיות ישנות בלבד, וב – 2023 יופסק חיבור מכשירים אלו לרשת. כאשר רשתות התקשורת דור 2 ו – 3 בסלולר ייסגרו עד 2025.

זה מתחיל כך ששתי כתבות מתפרסמות בעיתונים השונים. העלייה בשיעור התחלואה בישראל שוב גורמת לשיח ציבורי נרחב וההשפעות הנלוות לכך שהיא גורמת לעומסים על קווי התקשורת.

שלב ראשון – ייאסר ייבוא מסחרי של מכשירי סלולר

בשלב הראשון, ייאסר ייבוא מסחרי של מכשירי סלולר התומכים בטכנולוגיות ישנות בלבד החל מ – 1 בינואר 2022. מדובר בדחייה של המועד שכן משרד התקשורת ביקש לאסור את הייבוא כבר ביולי 2021. הודעה תצא לכל הגורמים הרלוונטיים: מפעילים, יבואנים, מוכרי מכשירים וצרכנים. משמעות המהלך: פגיעה בקשישים וחלק מהצרכנים במגזר החרדי שעדיין משתמשים במכשירים אלה.

שלב שני – יופסק חיבורם לרשת של מכשירים סלולריים חדשים התומכים בטכנולוגיות ישנות

בשלב השני שיחל ב – 1 בינואר 2023, יופסק חיבורם לרשת של מכשירים סלולריים חדשים התומכים בטכנולוגיות ישנות בלבד, לרבות מכשירי דיבורית לרכב. המפעילים יחויבו לתת שירות דור 2 ודור 3 למנויים קיימים, עד למועד סגירת הרשתות. בשלב האחרון ייסגרו הרשתות. הצרכנים יקבלו הודעה על הפסקת חיבור המכשירים וסגירת הרשתות באמצעות החשבונית החודשית, הודעה קולית ומסרון וכן יקבלו הודעה נוספת אחת לשישה חודשים. החברות יפרסמו על כך הודעות בשלושה עיתונים.

על פני השטח נראה שבשנים האחרונות, מי שלא טכנולוגי וגמיש ימצא את עצמו מחוץ למשחק. אך זה ממש לא העניין. לדברי מר ארז בוגנים, מנכ”ל סינאל: “עניין הנגישות והפתרונות המותאמים אישית דורשים מורכבות טכנולוגית. אמרתם טכנולוגיה, אמרתם קצב שינוי גבוה”.

שיעורי התחלואה בארץ? מה הקשר?

שיעורי התחלואה בארץ יכולים להפוך שוב את כל המשק ולכן המעבר לתווך הדיגיטלי;  בין אם זו העבודה מרחוק, לימודים מרחוק או אפילו שיחות עם נציגי שירות לקבלת עזרה.

יש 11 מיליון לקוחות סלולר בישראל, כשמכשירי דור 2 ו – 3 מהווים כ – 26% מהמכשירים בשוק. בישראל כחצי מיליון מחזיקי טלפונים כשרים, רבים מהם מחזיקים במכשירי דור 2. לפי משרד התקשורת, חברות אזרחיות וביטחוניות מחזיקות טכנולוגיות דור 2 ו – 3 להפעלת חיישנים. 2 מיליון טלפונים סלולריים בישראל (כולל חלק מהטלפונים הפועלות בדור 4) לא תומכים בטכנולוגיות מתקדמות.

מטרת המהלך

לדברי משרד התקשורת, מטרת המהלך, שנעשה גם במדינות רבות בעולם, היא לפנות תדרים עבור דור 5. משאב התדרים בארץ דל יחסית לעולם, שכן חלקם שייכים לגורמי ביטחון.

המהלך יאפשר קפיצת מדרגה טכנולוגית על מנת לשפר את איכות השירותים הסלולריים המסופקים לצרכן הפרטי ולתעשייה, ביניהם: הקצאת תדרים במסגרת מכרז דור 5 אשר יאפשרו את הגדלת שיעור הכיסוי והרחבת הקיבולת בטכנולוגיות מתקדמות.

מנכ”ל סינאל, מר ארז בוגנים: “טכנולוגית דור 5 צפויה לשפר את איכות השיחה והתעסוקה מרחוק, לאפשר פיתוח וצמיחה של תעשיות ועסקים קטנים, ערים חכמות, ועוד. לקוחותינו אשר משתמשים בשעוני הנוכחות העובדים על טכנולוגית GPRS ייהנו מזמני תגובה מהירים יותר כתוצאה מפינוי תדרים לטובת דור 5″.

סינאל מייצרת שעוני נוכחות סלולריים כחלק ממגוון פתרונות הנוכחות והשכר ובהחלט תונגש חומרה ורסטילית שתתמוך בטכנולוגיית התקשורת הסלולרית המהירה ביותר – 5G.

תוכלו לקרוא עוד על מבצע בהתקנת 128 שעוני GPRS ברחבי הארץ לדיווחי .נוכחות עובדים

חזור

אתה עשוי גם להיות מעוניין לקרוא

חשב שכר בכיר? מקום של כבוד
| 16/01/2017
חשב שכר הינו תפקיד חשוב התופס מקום של כבוד בארגונים שונ...
דרוש /ה מנהל /ת צוות מכירות ותיקי לקוחות מנוסה במכירת תוכנת ענן
| 16/03/2022
דרוש /ה מנהל /ת צוות מכירות ותיקי לקוחות מנוסה במכירת תו...
צור קשר