האם זיהוי ביומטרי הוא תעודת הזהות הבאה?

| 25/02/2016

בעולם שבו אבטחה הפכה להיות בעדיפות ראשונה וסיסמאות הפכו למיושנות, בלתי מעשיות או בטוחות, הטכנולוגיה הביומטרית מביאה עימה בשורה שגודלת ושתערוב לזהותו של אדם בצידו השני של חיישן הזיהוי. כיום ניתן ליישם מציאות זו באמצעות פרוטוקול BOPS (קיצור של Biometric Open Protocol Standard) המאושר על-ידי מכון התקנים הבינאלומי של מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה IEEE.

בספטמבר 2015 אישר ה IEEE את תקן 2410-2015 (או פרוטוקול BOPS) כתקן בינלאומי לזיהוי ואימות באינטרנט ובטלפונים ניידים. מטרת התקן היא לאפשר סביבה פתוחה וביומטרית בעלת דרגת אבטחה מרובת רבדים ופלטפורמות. במילים אחרות משתמשים שאינם טכנולוגיים יוכלו לנהל אינטראקציה עם מערכות מרובות גורמים (כמו SYNERGY שעון נוכחות ביומטרי) המתממשק עם מערכות פשוטות יותר מבחינה טכנולוגית.

לפרוטוקול BOPS יש חוקיות השולטת ומגנה על התקשורת בין מכשירים שונים, כולל מכשירים ניידים, שעוני נוכחות ביומטרים, מחשבים נייחים ואפילו כספומטים. מדובר בשרת מאובטח המנהל את המידע הביומטרי הנקלט במכשירים אלה.

תקן זה, מבית מעבדות HOYOS שבארה”ב, פותח כך שכל ארגון החפץ להטמיע אותו במכשיריו בעלי אפשרות זיהוי ביומטריים, יוכל לעשות זאת. פיתוח זה הסב תשומת לב רבה מקרב תעשיות גדולות רבות כאשר לא במפתיע,  התעשייה הפיננסית מובילה בראש.

בהמשך לכתבתנו בנושא, SYNERGY שעון נוכחות ביומטרי מבית סינאל כעת מוטמע פרוטוקול 802.1x המאושר על-ידי מכון התקנים הבינלאומי IEEE. פרוטוקול זה מבצע אימות במכשיר ומוודא שמצויד בתעודת שרת אימות לפני ששעון הנוכחות מתחבר לרשת.

למידע נוסף על שעון נוכחות ביומטרי של סינאל, ומכשירי זיהוי נוספים בתחום בקרת כניסה כמו סדרת מסופי SY-FACE, מלאו את הטופס המקוצר או כתבו לנו בmarket@synel.co.il.

חזור

אתה עשוי גם להיות מעוניין לקרוא

מודול האורחים במערכת HARMONY Security לארגונים גדולים
| 13/01/2016
מודול האורחים של מערכת HARMONY Security – מערכת לניהול מערכו...
יתרונות דווח נוכחות באפליקציה
| 16/01/2018
שוק האפליקציות לטלפונים החכמים גדל מהר מאוד ובשנת 2017 נ...
צור קשר