הפרשת פנסיה חובה תצמח באחוז החל מיולי 2016

| 24/02/2016

בעקבות תיקון 12 לחוק קופות הגמל, הגיעו אתמול (23.02.2016) המעסיקים וההסתדרות להסכמה, כי ההפרשה לפנסיית החובה של העובדים תעלה מ-17.5% ל-18.5%, כאשר אחוז העלייה יחולק בין המעסיק (0.5%) והעובד (0.5%).

העלייה צפויה להיכנס לתוקף מאוחר יותר השנה רק לאחר אם וכאשר שר הכלכלה – רה”מ בנימין נתניהו, יחתום על צו הרחבה שיתקף את השינוי. ההפרשה המדוברת תתבצע בשתי פעימות של מחצית האחוז פעם ביולי 2016 ופעם בינואר 2017.

השינוי מתייחס לכל עובד ששיעור ההפרשה שלו נמוך מהמינימום החדש. לאחר שההסכם יכנס לתוקף יפריש המעסיק לקרנות הפנסיה מינימום 6.5% במקום 6% משכר העובד והעובד יפריש מינימום של 6% במקום 5.5%. גובה ההפקדה של פיצויי פיטורים יעמוד ללא שינוי על 6% כך שסך ההפרשה לפנסיה תסתכם ב18.5%.

 ההסכם תקף לכל עובד במשק לא רק לחברים בהסתדרות או מעסיקים החברים בארגון מעסיקים, עם זאת עובדים שגובה ההפרשה שלהם גבוה מהמינימום לא יזכו להינות מהשינוי.

תיקון 12 לחוק הפיקוח על השירותים הפיננסיים, קבע שהחל ממשכורת פברואר 2016 המעסיקים יפרישו לחיסכון הפנסיוני של העובד ללא תלות במוצר בו בחר העובד לחסוך. תיקון זה בא למנוע מהמעסיק להניע את העובד למוצר הפנסיוני עם הפרשה נמוכה יותר, ומאידך למנוע מהעובד לרכוש מוצר שהפרשת המעסיק גבוהה יותר.

בעקבות התיקון לחוק בקופות הגמל השיקה חברת סינאל, המובילה בסליקה פנסיונית, הפקת שכר וניהול נוכחות העובד בארגון – את חטיבת סינאל פנסיה. סינאל פנסיה כוללת אנשי צוות מומחים בתחום הפנסיה והסליקה הפנסיונית המעניקים ליווי צמוד ללקוחות בכל הקשור בסליקת פנסיית העובדים באמצעות תוכנות השכר HARMONY ועוצמה.

חטיבת סינאל פנסיה מספקת למעסיקים, סוכני ביטוח ומנהלי הסדרים פנסיוניים פתרון מקיף, מקצה לקצה, לסליקת כספי ההפקדות לחסכון הפנסיוני באופן ממוכן ,מאובטח ותואם את דרישות הרגולציה, לכלל הגופים המוסדיים במשק.

סינאל מלל פייוויי הינה חברה ציבורית הנסחרת בבורסה לניירות ערך בת”א, בעלת תקני איכות בינלאומיים CE, UL, ISO-9001, SAS-70. החברה מורשית התממשקות למערכות SAP ו- IBM והוסמכה על ידי מיקרוסופט כ- Gold Partner והינה שותף עסקי ומפיץ מורשה של חברת Oracle.

חטיבת סינאל פנסיה מקבוצת סינאל, מובילה בשירות יעיל, איכותי ומקצועי בעלות הוגנת בתחום הסליקה הפנסיונית בישראל. החטיבה מחולקת לשתי מחלקות עיקריות. מחלקה המטפלת בחברות ובארגונים הגדולים במשק הישראלי וכן בעקבות שינוי השוק, נפתחה מחלקה המספקת שירותים לעסקים קטנים המונים עד 50 עובדים אשר מקבלים שירות טוב איכותי והמקצועי ביותר כמו בזהה להעסקים הגדולים.

להצטרפות לשירותי הסליקה הפנסיונית של סינאל, לחץ כאן

חזור

אתה עשוי גם להיות מעוניין לקרוא

אפליקציה חדשה לכבוד יום האישה הבינלאומי
| 08/03/2016
בימים שלפני קום המדינה, החברה ניסתה לאמץ רעיונות דמוקר...
צור קשר