כיצד מתייחס החוק להפרשות לפנסיה וקרן השתלמות בשמירת הריון ובחופשת לידה?

| 02/03/2016

סעיף 7א לחוק עבודת נשים, תשי”ד-1954 מסדיר את חובתו של מעסיק להפריש לחיסכון פנסיוני ולקרן השתלמות בתקופת שמירת הריון של עובדת ובתקופת חופשת לידה של עובדת או עובד.

במקביל, בשנת 2008, נכנס לתוקף צו הרחבה בדבר הנהגת פנסיה מקיפה במשק הקובע כי כל עובד או עובדת בישראל זכאים לביטוח פנסיוני מקיף כאשר נכון להיום ובהתאם לצו יפריש המעסיק מינימום 6% משכר העובד לתגמולים והעובד יפריש מינימום של 5.5% על דרך של ניכוי משכרו והמעסיק יפריש מינימום של 6% לפיצויי פיטורים (ראה כתבה “הפרשת פנסיה חובה תצמח באחוז החל מיולי 2016“).

נכון להיום, עובדת בשמירת הריון ועובד או עובדת הנמצאים בחופשת לידה, כאשר בגין תקופות אלה מתקבלים תשלומים מהמוסד לביטוח לאומי זכאים להמשך הפרשות לביטוח פנסיוני ולקרן השתלמות והדבר אינו מותנה בהסכמתם להפריש את חלקם. ההפרשה מבוססת על ממוצע שכר העובדת או עובד בשישה החודשים טרם תקופת הזכאות במקרה של עובדים שעתיים, ובמקרה של עובדים חודשיים השכר הקובע מהווה בסיס להפרשות אלה .

בתקופות בהן עובדים אלה אינם זכאים לתשלום מהמוסד לביטוח לאומי, באפשרותם להמשיך ולהפקיד לחיסכון בעצמם בגין התקופה בה לא ישלם מעסיקם את סכומים אלה ו/או להבטיח את שמירת הרצף הביטוחי על ידי “דילוג”.

רוצים לדעת עוד על הפרשות לפנסיה וקרן השתלמות בשמירת הריון ובחופשת לידה ועל נושאים מעשיים נוספים בדיני עבודה? הצטרפו לימי עיון השכר של סינאל הנערכים מידי חודש. להרשמה מלאו את הטופס.

לפרטים כלליים בנושא סינאל פנסיה והפתרון של סינאל באמצעות HARMONY פנסיה, כתבו לנו market@synel.co.il.

נכתב בשיתוף עו”ד ליאת תבל, דיני עבודה.

חזור

אתה עשוי גם להיות מעוניין לקרוא

למה לפרוש בגיל 67?
| 03/08/2018
המשק הישראלי, ששיעור האבטלה בו הוא למעשה אפס, ימשיך ליה...
ארז בוגנים ממלא מקום מנכ"ל סינאל
הטכנולוגיה משנה את פני עולם העסקים ובעלת משנה חשיבות בניהול המשאב האנושי בארגון
| 16/02/2020
סינאל מלל פייוויי עוסקת במתן פתרונות תוכנה משולבי חומר...
צור קשר