מאמר קורונה – כיצד לעזור לעובדים לשמור על אנרגיה ושפיות בזמן עבודה מהבית

| 23/04/2020

כיצד לעזור לעובדים לשמור על אנרגיה ושפיות בזמן עבודה מהבית

ככל שהעבודה מרחוק הופכת להיות כלי עבודה קבוע בחיי עובדים רבים בשל ההתרחקות החברתית, יותר ויותר אנשים מתחילים להרגיש את ההשפעות ומגלים שזה דורש הסתגלות רבה יותר ממה שחשבו לראשונה.

המאפיין המרכזי בעבודה מהבית הינו ביטול הגבולות בין חיי המשפחה לעבודה וערבוב ביניהם ואיבוד זמן הנסיעות לטובת העבודה / הבית מאבדת את זמן האתחול וההסתגלות לבית / למקום העבודה.

שעות העבודה מתמזגות לתוך שעות החיים הפרטיים ויום העבודה הופך ארוך יותר אצל עובדים רבים.

רבים מהעובדים בצוותים שלך כנראה מתחילים להרגיש בצורה דומה. החידוש והריגוש בעבודה מהבית, אם היה להם מלכתחילה, התפוגג ככל שהתארכו קווי הזמן. הלחצים הנוספים של הטיפול בילדים, חיות מחמד ותחומי אחריות ביתיים תוך כדי ג’אגלינג בעבודה במשרה מלאה הולכים וגוברים. אז איך אנחנו כאנשי מקצוע בתחום משאבי אנוש מסייעים לשמור על עובדינו בתחושת איזון ולהימנע משחיקה בזמן שהם מנווטים את הרגיל החדש שלהם?

להלן מספר טיפים של שמירת החיוניות בקרב העובדים מהבית – מאת ארז בוגנים, משנה וממלא מקום מנכ”ל סינאל, החברה המובילה במתן פתרונות לניהול המשאב האנושי

ניהול בתנאי אי וודאות בצל ה –  COVID-19

2 שינויים חשובים שיש לבצע:

כדי לעזור לעובדים להישאר שפויים בסביבת עבודה מרוחקת חשוב להכיר את המכשולים ולדעת איך להימנע מהם.

הצעד הראשון הוא למצוא זמנים לאורך היום להתמקד במשפחה ובדברים שצריך לעשות בניהול הבית.

הצעד השני והחשוב לא פחות היה למצוא דרך לשמור על אנרגיה ומיקוד לאורך היום גם במשימות בעבודה וגם בבית.

השלב הראשון ישתנה בצורה סובייקטיבית מעובד לעובד, אז בואו נתמקד ביצירת האנרגיה מכיוון שה HR יכול באמת לקבוע כאן כמה הנחיות טובות שיעזרו לעובדים להקל על הלחץ באמצעות מה שאני מכנה הפסקות תנועה מיקרו.

שמירה על אנרגיה תוך כדי עבודה מרחוק

הרעיון סביב הפסקות תנועה במיקרו הוא פשוט – השקיעו 90 שניות של תנועה אחת לשעה בלבד כדי להגביר את זרימת החמצן למוח ולספק דחיפה של אנרגיה.

ישנן מספר תנועות שונות שאתה יכול להציע לעובדים כמאיץ אנרגיה. ההיבט החשוב ביותר הוא עיסוק השרירים הגדולים ביותר שאתה יכול בגופך. זכור, המטרה כאן היא להגביר את החמצן, כך שבזמן הליכה במשך 90 שניות מעורב שרירים גדולים, יעיל יותר לטפס על מדרגות במשך 90 שניות כדי גם להעלות מעט את הדופק שלך ולהאיץ מעט את הנשימה.

אם אין לך אפשרות לרוץ במדרגות בסמוך, אתה יכול לעשות כמה סקוואטים על ידי הכיסא על ידי התרוממות וכמעט ישיבה בכיסא שלך. חזור על התהליך בקצב שלך במשך 90 שניות. הפסקת התנועה האהובה עלי היא 20 סקוואטים עומדים ואחריהם 20 שכיבות סמיכה. היזהר וקצב את עצמך – אסור להגיע לזיעה במהלך הפעילות. כמו כן, וודא שיש לך הנחיות לגבי מספר שגרות אלטרנטיביות לעובדים עם מגבלות פיזיות וייעץ לכל חברי הצוות להתייעץ עם רופא אם הם לא בטוחים איזו רמת פעילות היא בטוחה עבורם.

הזמן הטוב ביותר להתחיל הוא בסביבה מרוחקת

בזמן שעשיית שכיבות סמיכה במשרד עשויה להיראות קצת מצחיקה, אף אחד לא צופה בך בבית מלבד אולי המשפחה שלך. זה הזמן לעזור לארגון שלך לבנות הרגל בריא שיעשה פלאים לרמות האנרגיה של כולם לאורך כל היום. אם אתה עוקב אחר לוח הזמנים של הפסקות תנועה שציינתי קודם לכן, זה לוקח 12 דקות בלבד ביום, מה שעשוי להיות זמן מופחת משמעותית ממהלך הנסיעות שיש לרוב העובדים רק לפני מספר שבועות.

אם תרצה לבצע הפסקות מיקרו-תנועה כטסט לפני יישום בארגון שלך, כדאי לך לנסות למשך חמישה ימים ברציפות ולראות את ההבדל. זה אמור להיות מספיק זמן עבור רוב האנשים להבחין בשינוי.

יתרונות הגדלת הפעילות

האנרגיה הנוספת לאורך היום היא רק אחד היתרונות שעובדים יכולים להרוויח מהפסקות תנועה במיקרו. הנה כמה דברים נוספים שאתה עשוי להבחין בהם:

200 עד 300 קלוריות נוספות שרפו

חילוף חומרים מוגבר

עייפות מופחתת

שינה משופרת

מצב רוח משופר

שיפור הזיכרון לטווח הארוך

חשיבה משופרת, תשומת לב ופתרון בעיות

מעקב אחר התקדמות

כדי לוודא שאתה והארגון שלך ממשיכים להתקדם עם הפסקות תנועה של מיקרו, מומלץ לנסות את הדברים הבאים:

השתמש בטלפון, טיימר למטבח או משהו דומה להגדרת תזכורות לפי שעה.

נסה כמה תנועות שונות וקבע כמה מכל אחת מהן תרכיב 90 שניות, וכן אילו מהן עובדות הכי טוב בשבילך. כמו כן, אל תהסס לערבב ולהתאים את תנועותיך, אך הקפד להעלות את קצב הלב שלך ולהגדיל את צריכת החמצן שלך.

השתמש בגיליון מעקב הדומה לזה שמתואר למטה כדי לפקח על רמות האנרגיה שלך לאורך היום וסמן כל פעם שאתה משלים הפסקת תנועה במיקרו. זה יעזור לך להישאר באחריות ולרשום את ההתקדמות שתבצע. הוסף בדיקה בכל פעם שתשלים הפסקת תנועה במיקרו ותדרג את רמת האנרגיה שלך מ -1 עד 10.

מסקנה: אפילו הדברים הפשוטים עוזרים

אני יודע שחלקכם אולי חושבים שכל העניין הזה נשמע מטופש ושיש לכם דברים גדולים יותר לדאוג להם כרגע. זה בהחלט נכון שמחלקות משאבי אנוש והעובדים שהם מטפלים בהם ניצבים בפני מצב חסר תקדים, אבל לפעמים הדבר הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות זה להכניס קצת נורמליות. הסרת דעתך מכל הדאגות היומיומיות ופשוט לנוע קצת בכל יום יכולה להוריד את הקצה מהלחץ שכולנו מתמודדים, לעזור לנו להישאר מאוזנים ולהיות אנרגיה למשפחות שלנו בסוף היום, וכמובן להתמודד עם משימות עבודה יומיומיות עם ראש צלול.

חזור

אתה עשוי גם להיות מעוניין לקרוא

איך קרה שסליקה פנסיונית הפכה לכלי החיסכון החשוב ביותר לארגונים?
| 02/07/2023
הגם שחלו תמורות ורפורמות רבות בשנים האחרונות בשוק החיס...
ארז בוגנים ממלא מקום מנכ"ל סינאל צלם אייל טואג
מהפכה תעשייתית 4.0 – מי אמר אני ולא קיבל?
| 26/12/2021
כותב המאמר הינו: עו"ד ארז בוגנים – מנכ"ל סינאל מלל PayWay ה...
צור קשר