מאמר קורונה – ניהול מתח כספי והשפעותיו על עובדים בשל COVID-19 ועוד

| 23/04/2020

ניהול מתח כספי והשפעותיו על עובדים בשל COVID-19 ועוד

מאת ארז בוגנים, משנה וממלא מקום מנכ”ל סינאל, החברה המובילה במתן פתרונות לניהול המשאב האנושי בארגון

עכשיו יותר מתמיד עובדים חווים לחץ כלכלי. ההשפעה של COVID-19 היא לשים מאמץ נוסף על ההכנסות ומכניסה אי וודאות באשר לאופן פרנסתם של אנשים. למעשה, מחקר שנערך לאחרונה על ידי ארגון העבודה הבינלאומי טוען כי הערכה של ההפסדים הכוללים להכנסות עבודה עשויה להיות 860-3,440 מיליארד דולר ברחבי העולם.

כאשר עובדים לחוצים כיצד ישלמו את חשבונותיהם במועד או ינהלו את חובם, זה יכול לעורר הרס על חייהם האישיים והמקצועיים. אם נוסף על כך עובד חושש מתי תשולם לו המשכורת הבאה, הדבר מחמיר את המצב.

ההשפעות השליליות של לחץ הקשור בכסף עלולות לגרום לעובדים דיכאון, חרדה ונושאים אחרים הקשורים לבריאות. זה יכול להשפיע לרעה הן על ביצועי העבודה והן על הרווחה הכללית. המאבק הוא אמיתי ולא רק משפיע על העובד, אלא יכול גם להשפיע משמעותית על השורה התחתונה של הארגון. בואו ונתחבר ונראה גם כיצד לחץ הכסף הזה יכול להתבטא וגם מה אנו יכולים לעשות כאנשי משאבי אנוש וכשכר כדי לעזור להקל עליו.

ניהול דרך זמנים של אי וודאות באנר COVID-19

5 דרכים בהן הלחץ הפיננסי משפיעות על העובדים

נתחיל בהבנת חלק מההשפעות השכיחות שאנשיכם עלולים לחוות עקב לחץ כלכלי:

ירידה בפריון: כאשר העובדים מוסחים בעבודה בגלל הדאגה הבלתי פוסקת לכסף, הפרודוקטיביות נפגעת. היעדר מעורבות פוגע בביצוע המיידי והארוך. כאשר עובד אינו עוסק בגלל הסחות דעת, יהיה לו קשה לעמוד בלוחות זמנים של פרויקטים, להשלים משימות ולשמור על קשרי לקוחות חזקים.

עלייה בהיעדרות: עובדים עשויים לקחת פסק זמן רב יותר לניהול הדאגות הכספיות שלהם. הם עשויים לעדכן על מחלה לעתים קרובות יותר או שלא יגיעו לעבודה בכלל. כאשר עובד נעדר בצורה מוגזמת, זה יכול להשפיע על האיוש ולהגדיל את רמת הלחץ לעובדים שמגבים אותו. זה יכול להשפיע לרעה על המורל הכללי ולהוביל להחמצת עוד יותר ימים.

עלייה בתחלופה: רמות גבוהות של לחץ פיננסי עלולות להוביל לרמות גבוהות של תחלופת עובדים. עובדים עשויים לעזוב את הארגון כדי למצוא משרות המתגמלות טוב יותר. אם לעובד יש טעויות בתלוש המשכורת שלו, כך הסיכוי שיעזוב יהיה גבוה יותר. עובדים המווסתים את עומס העבודה כאשר העובדים לא מגיעים לעבודה יכולים להישחק מהר, וכתוצאה מכך תיגרם תחלופה גדולה עוד יותר. גם לגיוס יש עלויות. החלפת עובד יכולה להיות יקרה – יש מומחים המעריכים שזה יכול לעלות ככל 33% מהשכר השנתי של העובד. שכירה, סיפון והדרכה של עובדים חדשים, והעלויות הסמויות של תפוקה מופחתת הקשורות לתקופות העלייה יכולות להיות משמעותיות.

עלייה בעלויות הבריאות: עלות הבריאות של מעסיק עולה בגלל העלויות בהוצאות רפואיות מבעיות בריאות הקשורות במצבי לחץ. לחץ על כסף יכול גם להחמיר או להגביר את הסיכון למצבים בריאותיים אחרים. כאשר עובד כבר מודאג מכסף, זה קובע מעגל קסמים מכיוון שמתח מתחיל להשפיע לרעה על בריאותו ואז הצורך לשלם עבור צרכי הבריאות הללו מוסיף לחץ עוד יותר. וברמה רחבה יותר, עובדים לא בריאים יותר יכולים לתרום לפרמיות גבוהות יותר ולעלות גבוהה יותר מהכיס עבור החברה כולה, ולשפוך לחץ פיננסי עוד יותר.

עלייה בתביעות הפיצויים של עובדים: כאשר עובד לחוץ על כסף, הם עלולים להיות מוסחים, להיות עייפים מחוסר שינה או להגיע לעבודה חולים מחשש לאבד את מקום עבודתו. כאשר עובד פחות ממוקד, חוסר הקשב יכול להוביל לתאונות ופציעות. מעבר לגרימת סכנה לעובדים אחרים, הדבר עלול גם להגדיל את מספר תביעות הפיצויים של עובדים ולהעמיד ארגונים בסיכון פיננסי נוסף.

איך מעסיקים יכולים לעזור?

בהתחשב בזמן זה של אי וודאות, מעסיקים בוחנים דרכים להיות גמישים יותר, כך שהם יכולים להמשיך לשלם לעובדיהם. להלן 3 אפשרויות שיטות עבודה מומלצות שיסייעו בניהול ההשפעה:

  1. הדפסת משכורת

עם הגבלת הצוות הלא חיוני וההתרחקות החברתית נאכפת ברמה הממשלתית והמקומית, חברות רבות משנות את הנהלים שלהן לגבי אופן העיבוד והפקת של שכר. אנו לא תמיד יכולים לחזות את הבלתי צפוי, לכן חשוב שיהיה תוכנית גיבוי אם הארגון שלך פתאום לא יכול לעשות זאת.

הוספת שירותי שכר חיצוניים כדוגמת מחלקת חשבי השכר של סינאל מלל פייוויי היא אחד הכלים שיעזרו לכם להקל על העומסים ולהבטיח שעובדים יקבלו שכר גם במשבר יכולה להיות אופציה נהדרת, או לחילופין להבטיח כי יש לכם את האפשרות בבית להדפיס את הצ’קים הנחוצים לכם. בתקופת משבר זו, יותר ויותר ארגונים ממקמים מיקור-חוץ למען הגברת היעילות, ניהול הוצאות והמורכבות שנוצרו בעיבוד שכר. למעשה, סקר שנערך לאחרונה באגודה האמריקאית לשכר שכר (APA) הראה כי 92 אחוז מהנשאלים הוציאו מקורות הגשת מיסים ו -71 אחוזים למיקור חוץ. אפשרות זו תעניק לעובדים את השקט הנפשי שהם יקבלו את המשכורות שלהם נכון ובמועד.

  1. הפקדה ישירה

עם התפתחות מצב הנגיף הלאומי והמקומי, חברות פועלות להבטיח את המשכיות הפעילות שלהן. אחת הדרכים שהם מתכוננים היא על ידי הצעת הפקדה ישירה. אם הפעילות העסקית מופרעת בגלל COVID-19, עובדים עלולים לחוות עיכוב בקבלת תלוש שכר מודפס. הפקדה ישירה היא דרך בטוחה, בטוחה ומהירה לעובדים לקבל שכר.

הפקדה ישירה יכולה לעזור לעובדים להרגיש בטוחים יותר בנוגע לדאגות הכספיות שלהם מכיוון ששכרם זמין בתור מזומן ביום התשלום. הם לא צריכים לדאוג לעמוד בתור בכדי לקבל את שכר המשכורת שלהם או לדאוג מתי והאם הצ’ק יגיע.

  1. 3. על פי דרישה / תשלום מיידי

דרך נוספת שחברות עוזרות לעובדים עם רווחה כלכלית היא על ידי הצעת תשלום מיידי על שכרבאופן יחסי לסכום שהרוויחו. תשלום לפי דרישה, המכונה גם תשלום מיידי או גישה לשכר הרוויח, מאפשר לעובדים למשוך את השכר שכבר הרוויחו עבור עבודה שבוצעה בתקופת שכר, לפני תאריך השכר הרגיל. גישה לשכר לפי דרישה יכולה לסייע במניעה של העובדים מהצורך לבחור בין לקיחת הלוואה בריבית גבוהה ליום המשכורת, לשלם עבור בלת”מ או לשלם את חשבונותיהם באיחור (ולצבור עמלות נוספות).

גישה מיידית לשכר שנצבר נחשבת לכלי ניהול פיננסי המסייע לעובדים בנטל הכספי שלהם, והיא עובדת בצורה הטובה ביותר כאשר הם משולבים עם משאבים אחרים המחנכים סביבם ומסייעים בבניית אחריות פיסקלית. לדוגמה, אפליקציית בריאות פיננסית יכולה לעזור לדאוג לבריאות הכלכלית של העובדים, להפחית את הדאגות הכספיות ולשפר את שימור העובדים, הגיוס והמעורבות לעסק.

מסקנה: שכר יציב הוא קריטי לרווחת העובדים

כיום יותר מתמיד עובדים מצפים שהמעביד שלהם יספק להם יציבות פיננסית ורוצים שהרווחים שלהם יהיו נגישים מיד. אפשור היכולת של העובדים לגשת לכסף מוקדם, לקבל שכר נכון ולראות את פרטי השכר שלהם מתגלה כמחזקת את הקשר בין המעביד לעובד ומקל על כאבים כלכליים עבור שניהם.

תחום זה הוא רק דוגמא אחת לאופן בו ארגונים יכולים לאמץ דרכים חדשניות להקל על הלחץ של העובדים בזמנים לא בטוחים אלה.

חזור

אתה עשוי גם להיות מעוניין לקרוא

אגד הסעים
| 01/05/2019
"החודש אני מסיים עבודה של 37 שנים בחברת "אגד", מתוכם 35 שני...
בקרת כניסה לרכבים
| 09/02/2021
בקרת כניסה לרכבים בקרת כניסה לרכבים הומצאה כדי להבטיח ...
צור קשר