ארז בוגנים ממלא מקום מנכ"ל סינאל

הקורונה – שעת המבחן של המנהלים. ניהול משברים בזירות מקבילות בצל המהפכה התעשייתית הרביעית.

| 27/07/2020

ארז בוגנים

הקורונה ללא ספק מעמידה את המנהלים במבחן.

חוסר וודאות הינה תחושה מעיקה, על אחת כמה וכמה עולם העסקים.

העולם העסקי מבוסס על תוכניות לטווח ארוך ולכל הפחות, תוכניות שנתיות.

בימים בהם תוכניות מגירה הן עניין הכרחי, נדרשים עסקים רבים לגמישות מקסימאלית ולשינוי משמעותי של כל התוכניות העסקיות תוך זמן קצר דרמטית, על מנת לשמור על שרידותם ורווחיותם.

מהי כמות הגמישות המקסימאלית הנדרשת? גמישות ב”סקיילים” גבוהים ככל הניתן.

ככל שהגמישות והיכולת להסתגל לשינויים תהיה גבוהה יותר, הרי שהתוצר ושרידות העסק יהיו משמעותיים הרבה יותר.

בימים אלו, אנו עומדים בעיצומה של המהפכה התעשייתית הרביעית הנכנסת לחיינו בצורה מהירה ופועלת בכל חזיתות הארגון גם יחד תוך שינוי שווקים, שינוי דרך ואופן צריכת המוצר, שינויי הרגלי הצריכה, שינויים בשוק התעסוקה, שינויי הפצה ואופן העסקת העובדים. כל זאת, בצל שינוי המצב הפיננסי העולמי והפרטני, אשר הינו בתנאי אי וודאות.

בימים בהם עסקים נאבקים להחזיק את הראש מעל המים, קשה למנהלים רבים להתמודד במספר זירות. השמירה על הרווחיות, או לכל הפחות על השרידות, עלולה להסיט באופן טבעי את משאבי הארגון תוך נטישת זירת ההון האנושי אשר עשוי להיוותר חשוף לפגיעה, כלכלית ומוראלית שבהכרח תשפיע לבסוף גם על התוצר.

גם כאן, ההון האנושי הוא המפתח לשינוי ולטיפוס בסולם ההצלחה.

חברות הדואגות לכוח העבודה שלהן ומתמודדות באופן פעיל עם האתגרים וההזדמנויות הטמונים במשבר הנוכחי, עשויות להתמודד היטב עם אי וודאות אחרת, כמו זו המוצגת על ידי האצה מהירה של המהפכה התעשייתית הרביעית שמשמעותה היא מעבר לעולם דיגיטלי. משמע, אי וודאות אשר הופכת להזדמנות ויצירתיות אקטיבית ומואצת.

מקומות עבודה רבים כבר עברו והתכוננו לשינוי מהותי באופי פעילותן בשל השלכות נגיף הקורונה. בעוד שתהליך זה היה עשוי להיות מובנה יחסית ומתוכנן, רוב רובם של הארגונים בעולם לא יכלו לקחת זאת בחשבון ורק ומציאות של מגיפה גלובלית פתאומית וכפויה יכלה להציב זאת לפתחנו. כך שהתגובה לנגיף הקורונה עשויה להיות מאלפת עבור חברות ומגזרים שנדרשים למהפך לנוכח המהפכה התעשייתית הרביעית.

כאשר הביטחון התעסוקתי נמצא בראש סולם הצרכים של העובד, יש לדאוג לשמירה עליו על מנת לשמר את הפריון.

הדרך המומלצת למנהל להתמודד בהצלחה עם מירב האתגרים, היא בראש ובראשונה להבין שהקורונה הולכת להיות חלק משגרת חיינו, כמו גם, שאנו עומדים בפני מצב הדורש הסתגלות מהירה ותוכנית סדורה המפקסת את הארגון ומפחיתה לחצים מיותרים.

השדר לעובדים צריך להיות: “אנחנו מודעים לאיום וערוכים לכל תרחיש”, תוך יצירת תוכנית ברורה לעובדים בארגון המפרטת מה כל מחלקה עושה בכל מצב ומהם סידורי העבודה ברמה הפרסונאלית.

לקריאת המאמר המלא באתר אנשים ומחשבים

 

חזור

אתה עשוי גם להיות מעוניין לקרוא

ארז בוגנים ממלא מקום מנכ"ל סינאל צלם אייל טואג
נגיף הקורונה יאיץ את תהליך השינויים במבנה הארגוני בשנים הקרובות
| 12/02/2020
נגיף הקורונה, ללא ספק עושה שמות ומהווה איום משמעותי על ...
ארז בוגנים בתחפושת מקורית
מה ניתן ללמוד מתחפושות וליישם בעסקים?
| 16/03/2022
אנחנו 24 שעות אחרי מסיבת פורים שהתקיימה אתמול, קשה לתאר ...
צור קשר