עבודה חדשה? הפנסיה תעבור אוטומטית

| 28/02/2016

הוראה חדשה קובעת כי ככל הנראה בחודש יולי 2016 כספי חסכון הפנסיה של עובד אשר התחיל עבודה חדשה, יועברו באופן אוטומטי לקופת הפרשת החיסכון החדשה. מהלך זה עשוי לשחרר כ 25 מיליארד שקלים שהצטברו בכ 50% מכלל החשבונות שנפתחו בישראל והוגדרו כלא פעילים. 

בעולם המודרני בו עובדים עוברים מקומות עבודה לעיתים קרובות יחסית, מופסקת ההפרשה לקופת הפנסיה הקודמת ובמקומה נפתחת אחת חדשה. מצב זה מביא לאי סדר, ומקשה על מעקב הסכומים הנצברים.

היתרון המשמעותי ביותר באיחוד חשבונות קרנות הפנסיה הוא ההקלה על העובד ושליטתו המלאה בכספי החסכון. כספים אלה מעתה ינוהלו בקופה אחת ולא יהיה יותר צורך בתקשורת עם חברות ביטוח מרובות, וזאת במידה והעובד מודע לקופה שפסקה מלפעול.

כמו כן, מרבית חברות הביטוח מבססות את גובה דמי הניהול כך שככל שגובה הסכומים המופקדים גדל, דמי הניהול עשויים להיות נמוכים יותר. תודות לאיחוד הכספים, העמיתים יחדלו מלשלם דמי ניהול בגין קופה שאינה פעילה ובכך יחסכו העמיתים מיליוני שקלים.

בנוסף לכך, איחוד החסכונות ישפיע לטובה גם על גורמים נוספים כגון ביטוח אובדן כושר עבודה ושאירים אשר גם אלה מופרשים חודשית משכר העובד אל קופות החסכון מה שגם מגדיל את הקופה. וכפי שצויין קודם, ככל שהסכום בקופה גדל, ישנו מקום להוזלה בדמי הניהול.

מי יוכל להנות מאיחוד החסכונות?

כל עמית שקופת החסכון שלו פעילה והופקדו בה כספים במהלך חודש אפריל או מאי 2016, ושיש לו קופה שלא הופקדו בה כספים מאז יוני 2015 ונחשבת כבלתי פעילה בקרן פנסיה אחרת, ושאין בה כיסוי נוסף כגון נכות או מוות.

על-פי ההוראה, מדובר במהלך אוטומטי שאינו מצריך מעורבותו של העובד או אישורו בכתב כפי שהיה נהוג עד כה. איתור הקופות שאינן פעילות והכספים הצבורים בהן יעשה באמצעות מערכת אוטומטית של משרד האוצר, אשר תאסוף את הנתונים מקרנות הפנסיה השונות.

בהמשך, באחריות משרד האוצר להעביר את נתוני העמית המתייחסים לקופה שאינה פעילה לזו הפעילה וחברת הביטוח תדאג למשיכת החיסכון שאינו פעיל אל החשבון הפעיל. עם השלמת המהלך תשלח חברת הביטוח הודעה לעמית כפי הנהוג בשנים אחרונות באימייל או SMS, וכעת תצרף גם קישור ישיר להודעה. מי שאינו מעוניין בהעברת הכספים עליו לפנות בכתב לחברת הביטוח הפנסיוני.

במידה לעובד שתי קופות פעילות תשלח אליו הודעה מהקרנות בו הוא פעיל ועליו יהיה להודיע בכתב באיזו קרן הוא בוחר להעביר אליה את כספי החיסכון מהקופה שאינה פעילה. במידה ולא יעשה כן, המהלך האוטומטי של העברת הכספים לא יבוצע ואלה ישארו כפי שהיו.

למידע נוסף בנושא השינויים בפנסיה, חטיבת סינאל פנסיה תשמח לסייע. מלאו את הטופס המקוצר או כתבו לנו market@synel.co.il.

חזור

אתה עשוי גם להיות מעוניין לקרוא

מנהל/ת פרוייקטים
| 17/05/2020
לחברת סינאל מלל פייוי , החברה המובילה במשק בתחום מתן פת...
נקודות זיכוי למשלים תואר אקדמי והצעת תיקון החוק להנדסאים
| 31/01/2016
סטודנטים שיסיימו את לימודי התואר הראשון בין השנים 2016-201...
צור קשר