ארז בוגנים ממלא מקום מנכ"ל סינאל צלם אייל טואג

רוצים להיות בריאים? תגיעו פשוט למקום העבודה

| 24/11/2021

כותב המאמר הינו: עו”ד ארז בוגנים – מנכ”ל סינאל מלל PayWay הבורסאית.

סדר וניקיון מייצרים היגיינה וסביבת עבודה נעימה, בטוחה ושומרים על בריאות העובדים. לעובדי הניקיון תפקיד חשוב ומשמעותי.

חשיבות השמירה על בריאותם של העובדים בארגון והקניית הרגלי חיים בריאים היא אחת מהמשימות החשובות העומדות בפני שוק העבודה היום. התפרצות נגיף הקורונה, יצרה דאגה ציבורית וחלחלה למציאות היומיומית של כולנו.

עברנו מספיק כדי להבין שהיגיינה טובה היא חלק עיקרי בשמירה על הבריאות וחלק בלתי נפרד מהפתרון כנגד נגיף הקורונה. כארגונים וחברות שעיקר השירות שלהם מבוסס על משאבים אנושיים וכמות עובדים, חשוב לנו לתווך לאותם עובדים בחברות השונות את המציאות בצורה מותאמת, מקצועית ורגועה, ולהתנהל על פי ההנחיות הרשמיות ולהסתייע במידת הצורך באנשי מקצוע.

אותם אנשי מקצוע שלדעתי עד לרגע זה מסתתרים מאחורי וילון במה, הם עובדי הניקיון שמסתכנים בעבודתם ודואגים לבריאותם של כל העובדים במקום העבודה.

אחת הדרכים החשובות למניעת התפשטות נגיף הקורונה והידבקות בתחלואה בכלל היא הקפדה על הרגלי היגיינה. במטרה להעלות את המודעות לחשיבות ההיגיינה צריך ליצור סביבה שמקדמת היגיינה.

על כל מקום עבודה להקפיד על ניקיון ונגישות אמצעי ההיגיינה, אוורור מקום העבודה לצד העלאת המודעות והחשיפה לידע מותאם בקרב העובדים בארגון.

ענף הניקיון נחשב, עד לא מזמן, לתחום עיסוק נחות, לא מקצועי ונצלני. לא שיווקו אותו ולא בזבזו עליו את הזמן. בדיוק בגלל זה קם ארגון חברות הניקיון. ניתן לשנות כאלו דברים רק בזכות התלכדות של כלל החברות לתוך ארגון מעסיקים אחד כדי שבסופו של דבר השינויים יקרו.

אני הייתי מתחיל כבר עכשיו בשינוי קטן, כל חברה יכולה להכין מצגת על עובדי הניקיון שלה ולהציג אותה לכלל העובדים במקום העבודה. עובדי הניקיון חשובים יותר מתמיד. העובדים המקצועיים שביניהם יקלו על העובדים מפני אלרגיות, ימנעו זיהומים והצטברות של חיידקים בעזרת ניקוי וחיטוי טובים.

החל מהשעה 13:00 היום, מתקיים כבר כנס שנתי מקצועי בענף הניקיון אותו מפיק “ארגון חברות הניקיון”, שבו משתתפים כ-180 חברות ניקיון, ביניהן החברות הגדולות במשק. אנחנו בסינאל ואני אישית מרגישים כבר בשינוי. ניקיון זה מקצוע חשוב מאוד לכל מקומות העבודה, הוא מקצועי כי יש כבר כל כך המון ידע ופתרונות החל מחומרי ניקוי וציוד שמקלים מאוד על עובדי הניקיון ואינם מסכנים אותם למשל בשאיפה של חומצות למיניהן ועד לחוקים וזכויות ברורים.

פעם בשנה מתכנסים מיטב המוחות וביניהם יועצים, עורכי דין, רואי חשבון, מנהלי משאבי אנוש ומנכ”לים של חברות ניקיון כדי לדבר על עתיד הניקיון בארץ. המלאכה רבה אך המשמעות של הנושא גדולה אף יותר.

 גם השנה, יש לנו פתרון כולל החל מדיווחי נוכחות שעות עבודה ועד לחיסכון כספי עבור ענף הניקיון ששומר על רווחת העובדים, על רמתם המקצועית מבלי לפגוע בהתייעלות הפיננסית של חברות הניקיון.

אנו נציג פתרונות לייעול הארגון ושמירה על רווחת העובדים בענף הניקיון. נתחיל בדו שיח על זכויות עובדי הניקיון וההסדרים בחוק, נזהה אבני דרך של אירועים רגולטורים משמעותיים וכיצד אלו משפיעים על הרמה המקצועית של עובדי הניקיון.

חזור

אתה עשוי גם להיות מעוניין לקרוא

סליקה פנסיונית וכיסוי ביטוחי בצל משבר הקורונה
| 29/03/2020
סליקה פנסיונית וכיסוי ביטוחי בצל משבר הקורנה משבר הקו...
צור קשר