אפליקציה חדשה לכבוד יום האישה הבינלאומי

| 08/03/2016

בימים שלפני קום המדינה, החברה ניסתה לאמץ רעיונות דמוקרטיים של שוויון. נשים הצטרפו לתנועות חלוציות, וכיבוש העבודה, ותרמו לבניית חברה עברית, קיבוצים ואילו לקחו חלק פעיל במחתרות. עם זאת, נשים עדיין נדחקו לתפקידי שוליים ונאבקו על זכותן להחשב כשוות. היום המצב בישראל שונה לחלוטין למרות שמלאכה עוד מרובה.

נשים משתלבות יותר ויותר בתפיקידי מפתח ובזכות חוק העבודה לנשים מגיעות להן זכויות עליהן נאבקו החלוצות עוד משנות ה-20. חוק העבודה לנשים מקנה שורה של זכויות המשתנות על-פי מצבן האישי אם הן בהריון, אמהות בזוגיות או חד הוריות. עוד נבחן את מקום עבודתן אם הוא מוסדי או ממשלתי.

היום, לרגל יום האישה הבינלאומי השיק משרד הכלכלה אפליקציה המבוססת על פרטי חוק עבודת נשים ותעדכן את האישה העובדת על זכויותיה (וחובותיה למעסיק) טרם ובמהלך הריון, וכמובן בכל הנוגע לחופשת לידה שלה ושל בן זוגה. כאמור האפליקציה נועדה להגן על העובדת וההשלכות של מעסיק המפר את זכויות אלה מסתכן בקנסות ובתביעה משפטית.

על-פי נתוני משרד הכלכלה, בשנת 2015 היו יותר ממאה פניות בחשד להפרת זכויות עובדות וסכום מצטבר של כמיליון וחצי שקלים הוטל כקנסות על מעסיקים שאכן נתפסו כעוברים על החוק.

לדברי מנהלת מינהל ההסדרה והאכיפה, יפה סולימני ישנה חשיבות ראשונים בידיעת החוק בכדי להבטיח שאישה עובדת תזכה ליחס הוגן גם בתקופה רגישה של כניסה להריון ולאחר לידה ולכן יש לאפשר גישה נוחה וקלה למידע הרלוונטי בכדי לאפשר את העסקתן באופן הוגן.

חברת סינאל מלל פייוויי תומכת בשיוויון תעסוקה לנשים ומאחלת לכל נשות ישראל יום אישה בינלאומי מוצלח ופורה.

מעוניינות (ומעוניינים) לדעת עוד על זכויות העובדת וחובות המעסיקים בחוק עבודת נשים?

הצטרפו ליום העיון שלנו בחיפה או בת”א, והאזינו לעו”ד ליאת תבל מומחית בדיני עבודה שתתייחס לנושא גם בראי הנשים.

מכירה מוקדמת לנרשמים עד 10.03.2016 – 10% הנחה

1march_site_1500x350

חזור

אתה עשוי גם להיות מעוניין לקרוא

ארז בוגנים בתחפושת מקורית
מה ניתן ללמוד מתחפושות וליישם בעסקים?
| 16/03/2022
אנחנו 24 שעות אחרי מסיבת פורים שהתקיימה אתמול, קשה לתאר ...
צור קשר