קורס חשב שכר
בפיקוח לשכת רואי החשבון

    האם הקורס מתאים לי<



    קורס חשב שכר בפיקוח לשכת רואי החשבון

    כבר זמן רב שתחום הכספים מושך קהל מגוון, בין אם כאלו המעוניינים לעשות הסבה מקצועית כדי לרכוש מקצוע יציב יותר, או אלו שרואים בו מקצוע יוקרתי שבו שיעורי האבטלה מהנמוכים בארץ ומזהים שזה מקצוע שפשוט לא יעלם בשנים הקרובות וממש לא משנה איזו מהפכה תהיה.

    לאחרונה תחום החשבונאות והכספים נהפך לחלק אינטגרלי בכל ארגון וזו אחת הסיבות לכך שמקצועות החשבונאות נהפכו למבוקשים ביותר.

    עם נתון כזה: מספר רואי החשבון הרשומים כיום בישראל עומד על כ-30,000 כאשר רק 5,000 עובדים במשרדי רו”ח היתר מועסקים כחשבים, מנהלי כספים וכו’. היקף העוסקים בראיית חשבון הוכפל בעשור האחרון, עם זאת, שלא כמו במגזר עורכי הדין, עדיין אין הצפה של המקצוע.

    בואו נעשה סדר

    בשל ריבוי מוסדות הלימוד, הטייטלים של הקורסים, סוגי התעודות והפיקוח נתחיל דווקא עם המידע שהכי יעזור לכם לעשות סדר בבאלגן כדי שתוכלו להחליט החלטה נכונה עבורכם.

    תעודת ההסמכה של לשכת רואי החשבון היא התעודה המקצועית ביותר בישראל

    תעודת ההסמכה של לשכת רואי החשבון היא העדות הטובה ביותר לכך שאתם שולטים בחומר המקצועי העדכני ביותר. בגלל שהחומר המקצועי מתעדכן בכל שנה מספר פעמים, יש דרישה ע”פ תקנון לשכת רואי החשבון להשתתף מדי שנה בשלושה ימי עיון (15 שעות השתלמות שנתיות) על מנת לשמור על תוקף התעודה ועל ההופעה ברשימת חשבי שכר מוסמכים.

    זו בהחלט מחוייבות ותחום שצריך תמיד ללמוד אותו. ולכן זהו תחום שבונה קריירה לטווח ארוך.

    קורס חשב שכר בכיר בפיקוח לשכת רואי חשבון

    יש אלטרנטיבה (פחות טובה) – תעודת ההסמכה של לשכת יועצי המס

    בשנים האחרונות, החלו גם לשכת יועצי המס להסמיך חשבי שכר (לא בכירים; כבר תדעו מה זה אומר) וכל מה שנדרש על מנת לקבל ולשמור על תוקף התעודה זה לעמוד בבחינה של מועצת יועצי מס בלבד כלומר, לא תצטרכו להשתתף בימי עיון. תוכלו לקרוא כאן את נוהל ההכרה במוסד מוכר לפי תקנה 1 לתקנות מס .הכנסה

    זו בוודאי נשמעת דרך קלה יותר להשיג תעודת חשב שכר אך כדאי שתכירו את ההבדלים בין התעודות:

    מה ההבדל בין קורס פיקוח לשכת רואי חשבון או קורס בפיקוח לשכת יועצי מס

    שני הגופים מפוקחים ע”י משרד התמ”ת אך חשוב לומר שהסילבוס שונה ביניהם. בעוד שקורס מפוקח לשכת רואי חשבון כולל ידע תיאורטי רחב ולימודים מעשיים, הקורס בפיקוח לשכת יועצי המס הוא צר, פרקטי בנושאים מסוימים בלבד.

    אומנם המבחנים של לשכת רואי חשבון עם חומר פתוח, אך המבחן קשה במיוחד.

    המבחנים של לשכת יועצי המס ללא חומר פתוח אך קלים יותר בשל כמות הנושאים הקטנה יחסית ולכן “אחוזי ההצלחה” גבוהים יותר.

    רוצים קריירה של ממש בתחום החשבונאות – בחרו קורס חשב שכר בפיקוח לשכת רואי החשבון. החברות במשק מחפשות בוגרים שקיבלו תעודה מטעם לשכת רואי החשבון.

    לשכת יועצי המס

    אם כך חשוב שתכירו גם את לשכת יועצי המס לשכת יועצי מס בישראל, היא עמותה המייצגת ומאגדת את יועצי המס בישראל. הארגון נוסד בשנת 1968 כאשר יועצי מס וחשבונאים החליטו להתאגד לכדי לשכה וולנטרית שנקראה “לשכת החשבונאים ויועצי המס”.

    מעמד הלשכה מעוגן בחוק. החברות בלשכה אינה תנאי לעיסוק במקצוע – רישיון העיסוק במקצוע מוענק על ידי מועצת יועצי המס שהיא גוף נפרד, הפועל בפיקוח משרד האוצר. הלשכה נועדה לרשום יועצי מס מייצגים בפנקס ולתת להם רישיון, לפקח על הכשרת יועצי מס מייצגים, לרשום מתמחים ולפקח על התמחותם ולערוך להם בחינות, לפקח ולשמור על טוהר וכבוד העיסוק ולהכיר במוסדות להכשרת יועצי מס מייצגים.

    לשכת רואי חשבון

    לשכת רואי חשבון הינו הגוף הוותיק ביותר בארץ. הלשכה הוקמה בשנת 1931 כארגון פרטי התנדבותי ללא כוונת רווח.

    המוסד הישראלי לתקינה בחשבונאות אשר אחראי לתקינה חשבונאית שוטפת בישראל. המוסד לתקינה הוקם בחודש אפריל 1997 על פי הסכם מסגרת בין לשכת רואי חשבון בישראל לבין רשות ניירות ערך.

    עד להקמת המוסד הישראלי לתקינה בחשבונאות הגוף שעסק בקביעת כללי חשבונאות מקובלים בישראל היה לשכת רואי חשבון בישראל. ההסכם בין לשכת רואי חשבון לבין רשות ניירות ערך קבע כי מעתה המוסד לתקינה יהיה אחראי על תקני חשבונאות ודיווח כספי ואילו לשכת רואי החשבון תהיה אחראית על תקני ביקורת ונוהלי ביקורת.

    לשכת רואי חשבון בישראל הציבה את נושא השמירה על הרמה המקצועית הגבוהה של רואי החשבון כאחת ממטרותיה העיקריות. בין היתר מנהלת את המוסד לסקירת עמיתים משנת 2004.

    לשכת רואי חשבון בישראל היא גוף המאגד את רואי החשבון בישראל המעוניינים בכך. רישיון העיסוק במקצוע מוענק על ידי מועצת רואי חשבון בישראל שהיא גוף נפרד, הפועל בפיקוח משרד המשפטים. לאחר קבלת הרישיון, יכול רואה החשבון להחליט האם ברצונו להצטרף כחבר ללשכת רואי החשבון אם לאו (זאת בניגוד ללשכת עורכי הדין לדוגמא, שהיא גוף סטטוטורי – לא ניתן לעסוק בעריכת דין בישראל מבלי להיות חבר בלשכת עורכי הדין).

    הסיכויים גבוהים שהלשכה תהפוך לסטטוטורית, כפי שנהוג בכל המדינות המפותחות. לשכת רואי חשבון חזקה ובעלת סמכות היא תנאי למשק מתקדם ויעיל

    מועצת רואי החשבון

    גוף נוסף שכדאי להכיר היא מועצת רואי החשבון אשר הוקמה בשנת 1955, כאגף במשרד המשפטים. בתחילה התמקדה בהסדרת ורישוי מקצוע ראיית החשבון בישראל, כולל ניהול מבחני ההסמכה. במשך השנים החלה גם לאכוף את הפיקוח על רואי החשבון.

    למועצת רואי חשבון אין סמכויות מקצועיות, כלומר היא אינה קובעת כללים בחשבונאות או בביקורת. למועצת רואי חשבון סמכויות ענישה, למשל בגין התנהגות שאינה הולמת את כבוד המקצוע. העונשים שהמועצה מוסמכת להעניש הם נזיפה, התראה, שלילה זמנית או שלילה לצמיתות של הרישיון. עונשים אלה יכולים להיות מלווים בקנס.

    • רישוי רואי חשבון, לרבות הענקת רישיון לעסוק במקצוע ראיית החשבון בישראל, פיקוח על ההתמחות, הפעלת הליכים משמעתיים.
    • הסדרת הכללים החלים על רואי החשבון על פי החוק והסדרת השימוש ברישיון רואי החשבון.

    רשות ניירות ערך

    רשות ניירות ערך היא רשות סטטוטורית בישראל העוסקת בשמירת עניינו של ציבור המשקיעים בניירות ערך. הרשות הוקמה ופועלת על פי חוק ניירות ערך, התשכ”ח-[1]1968. יו”ר הרשות וחבריה מתמנים בידי שר האוצר. הרשות מעסיקה רואי חשבון, משפטנים, כלכלנים ועובדי מנהל. הרשות ייסדה, יחד עם לשכת רואי חשבון בישראל, את המוסד הישראלי לתקינה בחשבונאות, ומשמשת שותפה שווה בו.

    לימודים מעשיים על תוכנת שכר

    חשב שכר מתמחה בתחומי המשכורות, שכר עבודה, דו”חות מס הכנסה, הפרשות לקרנות וביטוחים, אחריות על פיצויי פיטורין ופנסיה ועדכון תנאי ההעסקה והפרשות השכר בהתאם לשינויים בחוק ובהחלטות לשכת רואי החשבון. מרבית עבודת חשב השכר מתבצעת עם תוכנת שכר ובסביבה ממוחשבת.

    זה נכון שניתן ללמוד את התוכנה בזמן העבודה, אך סטודנט בקורס חשב שכר שאכן כבר לומד בצורה מעשית על תוכנת שכר יהיה מוכן להיכנס לשוק העבודה במהירות! כיום מעסיקים צריכים חשבי שכר אשר מגיעים כבר עם רקע בתוכנת שכר.

    תוכנות שכר

    • “הרמוני שכר” של סינאל מלל פייוויי.
    • “טריו” של בית התוכנה עוקץ.
    • “מיכפל” של בית התוכנה מיכפל.
    • “מירב” של בית התוכנה מירב.
    • “מלם” של מלם מערכות.
    • “ריווחית שכר” של “ריווחית פתרונות לניהול עסקים”.
    • “שכר אמת” של “זמן אמת”.
    • “שקלולית” של בית התוכנה ט.מ.ל.

    קחו בחשבון שאם יש לכם כבר את הארגון או החברה שתרצו לעבוד בה, כדאי שתכירו את תוכנת השכר איתה היא משתמשת. 1 מתוך 3 ארגונים בישראל כבר משתמשים בתוכנת השכר “הרמוני שכר” שלנו (סינאל מלל פייוויי).

    אם קראתם את הכל ועדיין מתלבטים האם הקורס מתאים לכם? יועץ לימודים מקצועי ישמח לעזור לכם

    מוזמנים להשאיר פרטים ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם.

      מקצוע מבוקש ויציב בתחום הכספים

      רוצים שיועץ לימודים יחזור אליכם עם כל הפרטים?

      מוצרים משלימים נוספים

      Courses and training – קורסים והדרכות
      קרא עוד
      Synel Academy -מכללת סינאל
      קרא עוד
      תצוגת סינאל אקדמי
      קורס חשב שכר בכיר
      קרא עוד
      צור קשר