למה ישיבות שולחן עגול חשובות לרווחת העובדים?

| 02/08/2023

למרות שנראה שקצב העסקים לא מאפשר, כדאי שתאטו קצת, תיקחו פסק זמן ובואו נדבר על הכל ! אצלנו בסינאל קוראים לזה “ישיבת שולחן עגול”

מהי ישיבת “שולחן עגול”?

לרוב בישיבות העסקיות, מתכנסים מסביב לשולחן בעלי תפקידים בדרגים הגבוהים בחברה, דנים על מספרים, דו”חות, מצגות ותחזיות לצוף מעל האוקיינוס הגדול שיש בו חיים.

ומה שקורה בעקבות כך, כבר טען הממציא האנגלי סמואל רובת’אם “כדור הארץ שטוח”

את הפסיכולוגיה והפילוסופיה פוגשים בתור למטבחון כשטוענים קפסולה חדשה למכונת הקפה, בשיחות קצרות במסדרונות הארוכים שבארגון ואפילו במעלית לקומה 8. האם אין מקומות נוחים ומכבדים יותר לעובדים להציף בהם את הרגשות שלהם, האכזבות ואפילו להציע רעיונות טובים?

“בזמן שהרגשות לא מקבלים במה מכובדת ואף גם אלו מוסתרים, הארגונים מציגים רק מספרים בחלונות הראווה שלהם ומתחילים לאבד את המשמעות שלהם” מסביר ארז בוגנים.

ישיבות שולחן עגול הן בדיוק המקום להציג משמעות, חזון ואינטיליגנציה רגשית.

זהו בהחלט אחד מן השינויים שמדברים עליהם עכשיו בעולם העסקים המודרני – משמעות.

האדם מחפש משמעות ומשולש הצרכים של מאסלו

מהי משמעות? האם היא זהה לכל אדם? חשוב יותר להבין שלכל עובד בארגון יש צרכים בסיסיים ולא לשכוח בשום פנים ואופן שיש לו משמעות שאותה צריך למלא בדיוק כמו שלארגון יש חזון, למה הארגון עושה מה שהוא עושה? מה הוא עושה? ועבור מי?

מנהלים חייבים להכיר את העובדים שלהם והעובדים חייבים להכיר את המנהלים שלהם

לעיתים קורה שעובדים ב”מעמד הפועלים” נמצאים בקשיים יומיומיים וכל הדיבור על מספרים ועל יעדים מתנגשים עם המצב הנוכחי שלהם

הם לא מצליחים לעמוד במטלות הבית והקן המשפחתי שלהם, ואם כך איך יגיעו לתחושת משמעות ללא תקשורת ודירבון שהמצב ישתפר.

ובשולחן העסקים יושבים ומדברים על יעדים ויוצרים סיר לחץ לעובדים בחברה

ישיבות השולחן העגול דואגות לאותם צרכים בסיסיים של כל עובד בארגון ומציגות לו את התמונה של כיצד נראה הארגון ללא מספרים, דו”חות או יעדים אלא יותר חזון, מה המטרה של הארגון, על מה ההשפעה של הארגון, איך העבודה של אותו עובד דואגת לרווחה של העובדים בחברה אחרת ומראים שכולנו תלויים אחד בשני – הכל זה בעצם מעגל של צרכים

כל חברה במשק עוזרת לחברה אחרת וברגע שכולם עושים את זה על הצד הטוב ביותר כלום נהנים מהרווחה  – מאות אלפי עובדים חוזרים הביתה אל המשפחות שלהם כשהם עם כוחות ומצב רוח להמשיך את מטלות הבית ולתת את מלוא תשומת הלב שלהם לקן המשפחתי.

העובדים במרכז העניינים

השלימו את התשובה – העובד במרכז העניינים כי ____?

ארגונים רבים פועלים על שימור ורווחת העובדים אך עדיין רחוק מדי מלהיות במרכז העניינים. קודם כל  הם חושבים על התפוקה והצמיחה שאותו עובד יכול לייצר להם

אם דנה לא תיצור לנו תוצאה כזאת ואבי לא יצליח לסגור ככה – אין סיבה שנדאג להם

“רק ארגון מספיק אמיץ ידאג לשים את העובדים שלו במרכז העניינים, כי הוא לוקח סיכון אבל רק ארגון שלוקח סיכונים הוא ארגון ששם את רווחת העובדים גבוה בעדיפות שלו” מפרט ארז בוגנים

הסיכון לטעמי מילה נרדפת לאמון – הארגון מאמין בעובדים שלו – העובדים שלו מאמינים בארגון.

אמון ושיתוף עובדים ככלי ליצירת מחוברות וחוסן ארגוניים בזמן משבר

אמון ומתן חופש פעולה תחת נהלים חופשיים ויצירתיים יותר מעניקים ביטחון לעובדים וגם לעיתים קורה שיש משבר וה”קינצוגי” המוזהב שמחבר את כלי החרס השבור זו אותה אבקת אמון וממש לא במקרה.

בגובה העיניים

שיחה בגובה עיניים כדי להתגבר ביחד על המכשולים, להראות שכולנו בני אדם עם צרכים בסיסיים שצריכים להכיל בראש ובהתחלה ורק אחר כך הצרכים האחרים. קשרים בינאישיים ותקשורת טובה יוצרים הזדמנויות חדשות בין הארגון והעובדים שלה.

כדאי שיכירו שיטות של NLP,  מיינדפולנס וגם שישתתפו בהרצאות של אנשים שעשו כבר דבר כלשהו במשמעות רבה, אלו יחוללו בהם שינוי. דאגו להם לצרכים הבסיסיים ותובילו אותם אל הקודקוד במשולש הצרכים של מאסלו.

מחלקת משאבי אנוש אכפתית

מתי לאחרונה שוחחתם באווירה נינוחה על נושאים שלא קשורים בכלל ליעדים ולמה שקורה בעבודה?

אין חדש תחת השמש. ככל שהתקשורת תהיה פתוחה, יצירתית ומכבדת כל דעה כך יוכלו להיות שינויים מלמטה כלפי מעלה בארגון. עובדים ירתמו למשימות וליעדים באופן לא מודע גם מבלי שיתבקשו.

ארגונים שדוגלים בישיבות שולחן עגול לא מפחדים לשתף ולתת לצרכים האנושיים להיות חשופים מקדימה.

לגעת באנשים ולתת משמעות

בכל ההתנהלות העסקית שבין חברות לחברות מעורבים מאות עובדים בתפקידים שונים ומעולמות שונים ובכל זאת ברגע שעובד מרוצה הוא מיחצ”ן את ההרגשה לצד השני בשפופרת הטלפון או בפגישה הפיזית.

הגברת חשיבות החזון בעולם העסקים, בשולחנות העגולים ובפורומים המקצועיים חשוב יותר מתמיד.
עד לא מזמן אנשים היו בוחרים את המסלול המסוים בשביל להגיע למקום עבודה שרצו. היום אנשים בוחרים מקום עבודה כדי להגיע למסלולים החשובים להם.

העובדים כשותפים אסטרטגים – מחוברות עובדים

פיתוח אישי של העובדים זה דבר הכרחי וכדאי שיהיה במיוחד בתחומים בהם הם לא טובים ושאין להם מספיק ידע כדי לשפר את עצמם אך אם היה להם הם היו מנהלים אורח חיים טוב יותר כמו ניהול משק הבית, ניהול פיננסי, השקעות, מימוש עצמי, תלוש שכר, הפרשות, ערך עצמי.

ברגע שהעובדים מקבלים כלים כאלו שמשפיעים ישירות על החיים האישיים שלהם, הם שותפים אסטרטגיים בארגון – הם כעת מבינים למה הכוונה יעילות, לעבוד חכם, להרוויח יותר, להיות מסודרים ולהיות מושקעים בארגון.

מכאן מחוברות העובדים החזקה ביותר – ארגון שאכפת לו מאורח החיים של העובד. 

העובד מחפש משמעות – בחסות הארגון

“עובד בממוצע בארץ, מבלה כ-8 שעות במקום העבודה שלו בכל יום שהם חצי מהזמן הנותר שלו ולכן אין שום סיבה בעולם שלא נשקיע את הזמן של הארגון בעובד, זה חלק חשוב מצמיחת הארגון ומהחותמת האישית שלי ” ארז מודיע לנו שהוא רוצה לדבר עם עוד עובדים בחברה עד שיגיע לכולם.

לארז חשוב מאוד לעודד העצמת עובדים – “ארגונים צריכים לספק כמה שיותר מידע לעובדים שלהם ולכן בישיבות שולחן עגול אני נותן להם מענה” בעזרת שני סוגי מידע ספציפיים חשובים להעצמה הוא מגשים זאת:

  1. מידע בנוגע למשימותיו של הארגון על מנת שעובדים ירגישו מסוגלים לקחת יוזמה ולפעול בצורה עצמאית במסגרת עבודתם, עליהם לדעת ולהבין מהן מטרותיו המרכזיות של הארגון.
  2. מידע לגבי ביצועיו של הארגון – עובדים צריכים לדעת עד כמה היחידות הארגוניות שאליהם הם שייכים מצליחות או לא מצליחות לעמוד ביעדים שלהן, זאת על מנת להשפיע על קבלת ההחלטות ביחידה במטרה לשפר או לשמר את הביצועים.

לתת חסות למשמעות של העובד תשתלם לכם

חזור

אתה עשוי גם להיות מעוניין לקרוא

כך תוכל אומת הסטארט אפ לחולל טרנספורמציה דיגיטלית במשק
| 25/06/2019
מאת ארז בוגנים, משנה וממלא מקום מנכ"ל סינאל עוד בחירות...
זאפ גרופ בע”מ
| 23/04/2019
בתור טכנאי שטח בעבר, אני יודע כמה זה כיף וממריץ לקבל מי...
צור קשר