איגרת שכר מאי 2020

| 26/05/2020

___________8
המציאות במשבר הקורונה כראי ליום שאחרי
ארז בוגנים, משנה וממלא מקום מנכ”ל סינאל

רבות נכתב על יתרונות הדיגיטציה והעבודה מהבית למעסיקים ולמועסקים כאחד. בינהם, הפחתה משמעותית של פקקים וזמן ההולך לאיבוד בכבישים, הפחתה נגזרת של זיהום האוויר ושימוש במזהמים הכוללים דלקי רכב ומטוסים. זאת כמו גם עלייה בשביעות הרצון של העובד ובתרומתו לארגון בהתאמה.וכמו בכל תחום גם כאן יש נהנים ומפסידים. דומה כי אנו כבולים ונתונים לחסדי המשבר, אך ההתנהלות שלנו טרם, במהלך ולאחר המשבר תקבע אם נצא המרווחים או המופסדים הגדולים של הסיפור. האם נשכיל לנצל את החסרונות ולצמוח מהם או שמא נפסיד והרבה.בימי טרום פרוץ משבר הקורונה הנוכחי נדמה היה כי ארגונים רבים סובלים מסרבול מערכתי ואינם ערוכים לשינוי בטווח הקצר והמיידי כאשר לכאורה, אין לכך השפעה על רווחיותם, הו אז הגיעה הקורונה וטרפה את הקלפים תוך שהיא מאפשרת הישרדות עסקית רק לאלה הערוכים ובנויים לשינוי.כך עסקים שהשכילו לעבור בצורה מיידית לדיגיטל ולהעביר את התנהלותם ושירותיהם לעבודה מרחוק נפגעו בצורה הפחותה ביותר.

april3_(1)_1
3_0
april2_(1)_0
____________...
____________...
:להלן נתוני מדד חודש אפריל 2020 לביצוע עיבוד שכר לחודש מאי 2020
____________...
____________...

 

משיכת הקבצים דרך האינטרנט אמורה להתבצע באופן הבא:
לקוחות הרמוני שכר – תפריט: שרות <- קליטת עדכונים מסינאל > הורדה והתקנה של גרסה חדשה.
(המערכת בודקת אם יש צורך לבצע עדכון, ומבקשת אישור להמשיך – יש ללחוץ “yes” להמשך עדכון).לאחר סיום עדכון תוכנה, יש לבצע “קליטת עדכונים מסינאל” לכל אחד מהמפעלים דרך תפריט: שרות -> קליטת עדכונים מסינאל -> מפעל נוכחי.בזמן הרצת חישוב שכר יש לבדוק שתוכנית החישוב היא עדכנית לחודש הנוכחי.הנחיות מס הכנסה למעסיקים לניכוי מס משכר עבודה של עובדים שחזרו לעבודה לאחר שהוצאו לחל”ת בעקבות נגיף הקורונהעם התפשטות נגיף הקורונה עובדים רבים הוצאו על ידי המעסיקים לחופשה ללא תשלום והיו זכאים לדמי אבטלה מהמוסד לביטוח לאומי בגין תקופה זו. דמי האבטלה מהווים תחליף לשכר עבודה ומהווים הכנסה לפי סעיף 2 ( 2 ) לפקודת מס הכנסה.
עם חזרת המשק לשגרה ושובם של העובדים למקום עבודתם, מתבקשים המעסיקים להתחשב בהכנסות מדמי האבטלה שקיבלו עובדיהם ומהמס שנוכה מהם, זאת לצורך חישוב ניכוי המס הנדרש מההכנסה ממשכורת.
כיוון שדמי אבטלה נמוכים במידה ניכרת מהשכר הרגיל, תיאום מס יביא להחזר מס לעובד.
פרק ט’ של טופס 101 מתיר למעסיק לבצע תיאום מס עם הכנסה של העובד ממעסיק אחר. רשות המיסים פרסמה הנחיות מקלות לתיאום מס ליוצאים לחל”ת.
עובד שלא יבצע החזר מס דרך מעסיקו, יוכל לעשות זאת לאחר סוף השנה בהגשת דוח שנתי לפקיד השומה.
מטרת הנחיה זו הינה להסדיר את ניכוי המס על ידי המעסיק בעת תשלום שכר עבודה לעובד שחזר מחל”ת, כדלקמן:
עובד שחזר לעבודתו לאחר ששהה בחל”ת וקיבל דמי אבטלה, נדרש להציג למעסיקו את האישור/ים מביטוח לאומי על סה”כ דמי האבטלה שקיבל וסכום המס שנוכה, על מנת שהמעסיק יוכל לערוך תיאום של דמי האבטלה כמפורט בסעיף 2 להלן.
אישור/ים אלו ניתן להפיק לאחר תשלום דמי האבטלה הסופיים באזור האישי באתר המוסד לביטוח לאומי.

  1. עם קבלת אישור/ים אלו מהעובדים, מתבקשים המעסיקים לערוך תאום מס באופן עצמאי ולהתייחס להכנסה מדמי האבטלה בתוכנת השכר כ”הכנסה ממקור אחר” (הכנסה ברוטו והמס שנוכה על ידי ביטוח לאומי) וזאת לצורך חישוב המס השנתי המצטבר.
    לצורך כך יש לעדכן במסך “תיאום מס עקב הכנסה ממקור אחר”, את הסכומים המופיעים באישור שהתקבל ובנוסף את מס’ יחידות המס בהתאם לתקופה בה שהה העובד בחל”ת.
  2.  עובד הזכאי לדמי אבטלה ולא יציג למעסיקו אישור על גובה דמי האבטלה שקיבל בתקופה ששהה בחל”ת – יחשב המעסיק את ניכוי המס השנתי המצטבר מהכנסתו, בנטרול תקופת שהייתו בחל”ת (לעניין מתן זיכויים, ניכויים, מדרגות מס וכו’ בתקופה זו).
    לצורך כך אין צורך בעדכון נוסף, יש להמשיך ולחשב לעובד שכר כרגיל.
  3. עובד שיצא לחל”ת והצהיר בפני המעסיק שלא קיבל דמי אבטלה ולא הייתה לו הכנסה ממעסיק אחר בתקופה זו (כמפורט בטופס 101) – יחשב המעסיק את ניכוי המס לעובד זה באופן שנתי מצטבר כולל תקופת החל”ת.
    לצורך כך יש לעדכן במסך “תיאום מס עקב הכנסה ממקור אחר”, בשדה “שכר חייב במס הכנסה” את הספרה אפס ובשדה “יחידות מס בתקופה”, את כמות היחידות בהתאם לתקופה בה שהה העובד בחל”ת.

לתשומת ליבכם חודש מלא = 25 יחידות מס, במידה והעובד היה בחל”ת חודש מלא ועוד חלק יחסי של חודש הנוסף, את יחידות המס של החודש הנוסף יש לדווח בהתאם ליחסיות.

לצורך יישום הפעילות במערכת השכר:

תנועות / ניהול אישורי מס / תיאום מס עקב הכנסה ממקום אחר

Capture1212

 

ביטול התשלום בשנת 2020 לעמותות מקצועיות

בהתאם להסכם קיבוצי מיום 18.03.2020 ועקב צרכי השעה ועל מנת להקל על תזרים הרשויות המקומיות לשנת 2020 בשל מצב החירום אליו נקלע המשק עקב משבר הקורונה, אושר כי תשלום לעמותות/ אגודות מקצועיות שהיה אמור להיות משולם בשנת 2020 כדלקמן:

  1. תשלום בגין עמותה/אגודה מקצועית אחת ידחה וישולם עד ולא יאוחר מיום 15.01.2021 ולגבי העובדים הזכאים לתשלום עמותה/אגודה מקצועית בשכרם התשלום ידחה עד (כולל) משכורת ינואר 2021 .
  2. מועד התשלום בגין עמותה/אגודה מקצועית שניה יידחה למועד שיקבע בין הצדדים.
  3. לגבי דירוגים/סקטורים אשר עובדיהם זכאים לתשלום בגין עמותה אחת בלבד, לא יהיה שינוי בתשלום והוא ישולם במלואו כאמור בהסכמים הרלבנטיים החלים על העובד.
  4. תשלומי אגודות/עמותות מקצועיות משנת 2021 ואילך יימשכו כפי שהיה נהוג ומקובל.

האמור בהוראה זו מתייחס לכל העובדים בדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות שמועברים/מופרשים/משולמים בגינם דמי אגודות/עמותות מקצועיות.

האמור לעיל ייושם לגבי הרשויות המקומיות, עיריות, מועצות מקומיות, מועצות אזוריות בלבד.

לתשומת ליבכם, את דמי החבר של 2019 למימוש 2020, יש לשלם ללא דיחוי.

הסכם עמותת מעו”ף לעמית

ביום 01.02.18 נחתם הסכם ליישום היתרה של 0.1% כמפורט בהסכמים מ- 18.04.16, 8.8.16, 09.01.18.

ההסכם חל על העובדים בדירוגים הבאים: עובדי המנהל והשירותים, דירוג חינוך, נוער, חברה וקהילה, דירוג המח”ר (למעט פסיכולוגים), דירוג הטכנאים וההנדסאים ודירוג לבורנטים אשר שכרם משולם בהתאם להוראות ההסכמים הקיבוציים החלים על הדירוגים הנ”ל.
החל מיום 01.01.2020 עובד עליו חל ההסכם, המועסק אצל המעסיק מעל שלושה חודשים ומעל רבע משרה, בחודש מאי של השנה הנוכחית, זכאי להשתתפות בדמי החבר בעמותת מעו”ף לעמית.
גובה השתתפות המעסיק בדמי החבר לעובד המועסק מעל שלושה חודשים ומעל רבע משרה יעמוד בשנת 2020 על סך של 107 ₪ לשנה.
את ההשתתפות בדמי החבר בגין שנת 2020 ואילך יש להעביר לעמותת מעו”ף לעמית עד סוף חודש יוני 2020, בהתאם להסכם הקיבוצי.
מאחר והשתתפות המעסיק בדמי החבר לקרן מהווה הכנסה בידי העובד, יש לבצע בגינה זקיפת שווי.

השתתפות המעסיק ב”מועדון שלך” – שנת 2020 דירוג מינהלי, מח”ר וחינוך ונוער

גובה השתתפות המעסיק בדמי חבר לעובד בדירוג מינהלי, מח”ר וחינוך ונוער המועסק מעל 3 חודשים ומעל רבע משרה בחודש מאי 2020, יעמוד בשנת 2020 על 392 ₪ לשנה קלנדרית.

את ההשתתפות בדמי החבר בגין שנת 2020 יש להעביר לקרן עד סוף יוני 2020.

פיקדון מסתננים

ב–1 במאי 2017 נכנס לתוקף תיקון לחוק עובדים זרים, המחייב מעסיקים של עובדים זרים שהם מסתננים להפקיד עבורם מדי חודש פיקדון, על חשבון התשלומים שעל המעסיקים לשלם לקרן פנסיה, לקופת תגמולים או כפיצויי פיטורים.
הפיקדון החודשי מהמעסיק הוא בשיעור של 16% מהשכר, בתוספת 20% ניכוי מהעובד.
נגד חובה זו הוגשו עתירות לבג”ץ, וב – 23 באפריל פסק בג”ץ ברב דעות שההוראה לנכות 20% משכרם של מסתננים אינה חוקתית ועל כן יש לבטלה.
בהתאם לכך, מעסיק של עובד זר שהוא מסתנן יפקיד בעדו מדי חודש בחודשו פיקדון בסכום השווה ל-16% משכר עבודתו של המסתנן בעד החודש שבעדו משולם הפיקדון, במועד שבו על המעסיק לשלם את שכרו של המסתנן בהתאם לחוק.
בפסיקת בג”צ, בוטל הניכוי של סכומי פיקדון משכרו של העובד המסתנן (“חלק העובד”) ולפיכך החל מיום 23.04.2020 אין לנכות משכרו של העובד המסתנן סכומי פיקדון כלשהם.

תשלום תוספת יוח”א בגין חודש מאי 2020

לאור העובדה שפעילות גני הילדים שבה לעבודה בימים מלאים, בחודש מאי 2020 יש לשלם תוספת יוח”א לסייעות המועסקות בגני ילדים כרגיל.

נתוני שכר וכוח-אדם לשנת 2019 לממונה על השכר והסכמי עבודה

להזכירכם – לגופים מתוקצבים או נתמכים ע”י משרד האוצר יש חובת דיווח על תנאי העסקה לאוכלוסיית עובדי הארגון.

מי שטרם ביצע את הפעילות להגשת דוחות שנתיים למשרד האוצר מתבקש לבצע בהתאם להנחיות אשר פורסמו באיגרת שכר אפריל 2020.

אם ברצונכם שאנו נבצע זאת לחצו בבאנר מטה למילוי ההזמנה:

april2_(1)_0

3_0

 

הנחיות להכנת ממשקים בהרמוני שכר – לביטוח לאומי – עובדים שהופסקה עבודתם לאחר חלת קורונה

דיווח על עובד שהשתתף כבר בממשק מסיימי חל”ת קורונה
לעובד שהשתתף כבר בעבר בממשק מסיימי חלת קורונה וחזר לפעילות בחברה, או שעבודתו הופסקה, ניתן לדווח תנועה עם רכיב לסימון שהוא השתתף כבר בעבר בממשק קודם ואין צורך לשתפו שוב בממשקים הבאים.

תנועה זו תשלול שיתוף העובד בממשקי מסיימי חלת קורונה עתידיים.
קוד הרכיב לדיווח: MCRN
תיאור הרכיב: “שותף כבר בממשק קורונה“.

ממשק לביטוח לאומי – עובדים שהעסקתם הופסקה לאחר חל”ת קורונה
לפי הנחיות הביטוח הלאומי חובה על המעסיק לדווח על הסיבה לסיום העסקת עובד שהיה בחל”ת קורונה והעסקתו הופסקה לאחר תקופת היותו בחל”ת קורונה.
המידע הנדרש:
– סיבת סיום העסקה.
– כמות ימים בחלף הודעה מוקדמת (אם היו כאלה).את המידע הנ”ל ניתן לדווח בתנועה עם רכיב שיועד לכך.
מידע זה נחוץ להכנת קובץ ממשק שנדרש על ידי הביטוח הלאומי.
ממשק זה יכיל פרטי עובדים שסיימו העסקתם בארגון לאחר התקופה בה היו בחלת קורונה.למילוי סיבת ההפסקה, הוגדר במערכת רכיב חדש.
תיאור הרכיב:”סטטוס פיטורין קורונה“.
קוד הרכיב  SCRN:
בתנועות עם רכיב זה יש לדווח על סיבת ההפסקה.

שדה הכמות בתנועה
בשדה הכמות בתנועה יש לרשום קוד סיבת הפסקת העבודה אחרי חל”ת קורונה.
ערכים אפשריים בשדה הכמות וקודי סיבה שהם מייצגים:

3_0

שדה הסכום בתנועה
אם סיבת הפסקת העבודה היא פיטורין הכוללים ימים בחלף הודעה מוקדמת (קוד סיבה בשדה הכמות הוא 2), בשדה הסכום ידווחו הימים בחלף הודעה מוקדמת.
טווח ערכים אפשרי בשדה הסכום: 1 עד 30.אם לא היו ימים בחלף הודעה מוקדמת, או שמדובר בהתפטרות, יש להשאיר את שדה הסכום ריק.

הכנת קובץ ממשק מסיימי חלת קורונה שהעסקתם הופסקה
בתפריט “דוחות / דוחות חודשיים / דוח 102 מפעלי” הוגדרה כניסה חדשה, אחרונה בתור.תיאור הכניסה: “הכנת קובץ מסיימי חלת קורונה ופוטרו או התפטרו“.לאחר סיום דיווח תנועות עם הרכיב “סטטוס פיטורין קורונה” – רכיב SCRN –
ניתן להכין קובץ ממשק מסיימי חלת קורונה שהעסקתם הופסקה.יש להכין את הממשק על ידי הרצת הכניסה החדשה שהוגדרה.
בעקבות ההרצה יתקבל קובץ המתחיל בתווים:  BL_AFSK.במסך “קבצים למוסדות” תופיע השורה:
ממשק מסיימי חלת קורונה שהעסקתם הופסקה“.

שלילת שיתוף עובד בממשק עובדים שהעסקתם הופסקה לאחר חל”ת
במקרה בו עובד היה בחלת מסיבה כלשהי, והעסקתו הסתיימה ואין עניין לכלול אותו בממשק עובדים שהיו בחלת קורונה ועבודתם הופסקה, ניתן לשלול הכללת עובד כזה על ידי דיווח תנועה עם הרכיב MCRN

בעל שליטה – תיקון דיווח

לאור הפרסום של מס הכנסה על מתן מענק לבעלי שליטה בחברות מעטים, התקבלו בקשות רבות לתיקון דיווחי דוחות 102 שלא דווחו כבעלי שליטה.על מנת להקל על המעסיקים שלא הגדירו את בעלי השליטה, כבעל שליטה בתוכנות השכר, אגף גביה ממעסיקים, קיבל החלטה לפתוח אפשרות שידור של דוחות מתקנים, בכל הערוצים, גם מעבר לשלושה חודשים רטרואקטיבי עד לסוף חודש יוני 2020 ורק לצורך תיקון הגדרת בעל שליטה.הדו”חות המתקנים שיעברו ללא צורך באישור פקיד יהיו רק דוחות בהם בעל השליטה לא הוגדר כבעל השליטה וכעת מבקשים לתקן את ההגדרה.במידה ויהיה שינוי בכמות עובדים, שינוי בשכר, או ביטול הגדרת בעל שליטה אזי הדו”חות לא ייקלטו ויופיע שגיאה על תקופה שגמלה.
מקרים אלו המעסיק ישלח את הדוחות המתקנים לטיפול פקיד.דו”חות כנ”ל שישודרו דרך מערכת ייצוג לקוחות ייקלטו כשגויים במערכת ויעברו לבחינת פקיד (והכל כפי שקורה היום בדוחות מתקנים מעל 3 חודשים רטרו).

לקוחות אשר יש להם מקרים אלו, שישנם בעלי שליטה אשר לא דווחו כבעלי שליטה – נא לפנות למחלקת התמיכה של מערכות השכר בסינאל.

3_0
לקוחות יקרים,
ביום חמישי ה-28/05/2020 יחול ערב חג השבועות.
ביום זה נעבוד במתכונת מצומצמת באגף השירות של מחלקת הנוכחות, בקרת הכניסה והשכר. שאר מחלקות החברה יהיו סגורות. בשל כך, יתקבלו פניות שירות דחופות בלבד.
כמו כן, נבקשכם להעביר הזמנות דחופות עד ליום רביעי ה-27/05/2020.נא היערכותכם בהתאם.נחזור לפעילות שגרתית ביום ראשון, ה-31/05/2020.
3_0
חזור

אתה עשוי גם להיות מעוניין לקרוא

מועצה אזורית חוף הכרמל
| 23/04/2019
שמי אתי נצחון חשבת השכר של מ.א. חוף הכרמל בתחום אחריותי...
חלוקת מלגות גבי בוגנים סינאל
סינאל למען הקהילה
| 10/07/2019
מנכ"ל סינאל, מר גבי בוגנים, במסגרת חברותו בחוג לידידי בר...
צור קשר