אינפלציה הון אנושי

כך תשמרו על הארגון שלכם מאינפלציה וקיפאון – הון אנושי

| 03/04/2023

בעלי עסקים זוכרים טוב מאוד את התקופה שבין שנת 2020 ותחילת שנת 2022 ובכל זאת התקופה נשכחה קצת. עברו מספר חודשים מאז שהורדנו מסיכות והנה מתחילים לשמוע מכל עבר על עליות מחירים, מיתון ואינפלציה  – פרשנות.

“מצב המשק יכל להיות בהרבה יותר גרוע” מסביר לנו ארז בוגנים, מנכ”ל סינאל.

אף אחד לא רוצה יותר לעבוד בעבודות הכפיים ולכולם הזמן עם בני המשפחה הוא החשוב והיקר ביותר. להוסיף  לזה עוד את החוסר העולמי במגוון חומרי גלם – מחירי הנחושת, הפלדה, הברזל, הניקל, החיטה, השמנים והתירס זינקו. גם הגז, הנפט והחשמל התייקרו. מחיר הלחם האחיד המפוקח התייקר, הביצים, הקמח…

אז איך גורמים לעובדים בארגון להישאר נינוחים ומעורבים עם רצון אמיתי לעבוד בארגון?

עבודה היברידית – 50%

קודם כל, כדאי לאפשר לעובדים את הזמן להיות עם בני המשפחה וליצוק את שעות העבודה אל תוך תבנית חדשה מותאמת אישית. ניתן לעשות זאת ע”י שילוב האפשרות של עבודה היברידית בחלק ימות השבוע ועבודה ממשרדי החברה, ניתן לפצל את ימי העבודה למשמרות קטנות של 3 שעות סופר אפקטיביות ואפילו למנות אחראית משרד במשרה חלקית לכל צוות יעודי בחברה וזה לא הכל. יש עוד דרכים.

בסגנון קאנטרי קלאב

ממש כמו בחדר הכושר שיש את האפשרות להתקלח אחרי האימון. אפשר לשדרג את כל נקודות המגע של העובדים במקום העבודה ולתת להם שקט ואת התחושה של “כמו בבית”. בנוסף אפשר לנהל להם את כל הבירוקרטיה ולפנות להם זמן, תחשבו שבמקום העבודה דואגים לילדכם ובמקום יש גן ילדים מתוקתק, בנקאי אשר יגיע למקום העבודה ליום קבלת קהל,  את הסידורים של  הביטוח לאומי תוכלו להסדיר מול פקיד שיגיע גם הוא למקום העבודה, את אימוני הכושר והמתיחות תקבלו ממאמנת אישית שתגיע למקום העבודה…

וכך כל העובדים יגיעו הביתה נקיים ובלי הטרדות והסחות דעת. בלי כל המשברים של היום-יום ועם יותר שמחת חיים.

לגייס עוד עובדים בתפקידי קשר

זה הרגע למחלקת הרווחה של משאבי אנוש לאתר את הטאלנטים ואת העובדים ה-“מקשרים” שבעצם יוכלו להתחבב על העובדים הוותיקים ולחבר בין קצוות העובדים בארגון ליחידת קומנדו מגובשת אחת.

לאותם טאלנטים יש המון יצירתיות אך חסר להם הידע והניסיון של העובדים הוותיקים שראו כמעט הכל ועברו כוורת דרך בארגון או בחברה. ידע הוא כוח ברגע שמשתמשים בו בחוכמה.

חשוב להדגיש כי יעילות לא צריכה להפיל שערה אחת מרווחת העובדים אלא לשפר את התהליכים, המשימות המונוטוניות החוזרות על עצמן ואף לשנות את הגישה של העובדים למקום העבודה.” יעילות היא חלק גדול ממשמעות” מוסיף ארז

לתכנן ולתעדף משימות ותקציבים

“מדוד פעמיים. גזור פעם אחת” זהו אחד מן המשפטים השכיחים ביותר אצל מעצבים ואכן זו הדרך הנכונה והיעילה ביותר לתכנון מקדים.

מומלץ להחזיק צוות תכנון ואסטרטגיה שיהיה עם האצבע על הדופק בכל הקשור להתייעלות ולהחזר השקעה בארגון או בעסק וכך המשימות יקבלו חשיבות אמיתית יותר ואם נשכפל את המנגנון בכל חברה או ארגון – שוק העבודה יהפוך ליעיל יותר באופן קבוע.

התייעלות במגזר הציבורי

ישנם לא מעט מקומות בהם השירות הציבורי הוא עדיין שם נרדף לעבודה לא יעילה ולאבטלה סמויה.

כמו כן מסגרת ההעסקה הדומיננטית במגזר הציבורי בישראל היא באמצעות הסכמים קיבוציים שלא מתכופפים בקלות כזאת לרפורמות שונות.

הוצאות השכר בגופים הציבוריים מוערכות בכ־90 מיליארד שקל, שהם כ־44.3% מסך הוצאות השכר במגזר הציבורי – כך עלה בדו”ח הוצאות השכר בגופים הציבוריים בשנת 2019 שפרסם הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן.

בדו”ח מפורטים הוצאות השכר בחברות הממשלתיות, השלטון המקומי, מערכת הבריאות, מערכת ההשכלה הגבוהה ותאגידים סטטוטוריים. עובדי הגופים הציבוריים מהווים כ־56% מכלל עובדי המגזר הציבורי (410 אלף עובדים, ב־330 אלף משרות). סך עלות ההעסקה בגופים הציבוריים מוערכת בכ-90  מיליארד שקל, ומהווה כמחצית מהוצאות השכר במגזר הציבורי.

ועל כן המגזר הציבורי נדרש להתייעל מיום ליום ולהתאים את עצמו לשוק העבודה החופשי. זה כבר קורה בשטח, במגזר הציבורי מודדים את כמות השעות של כל העובדים ע”י פתרונות החומרה והתוכנה של סינאל לניהול ההון האנושי.

הפתרונות הללו של סינאל חוסכים כ-13.5 מיליארד שקל (כ-15% מהוצאות השכר) בכל שנה. דוגמא מעולה לחסיכון משמעותי כפי שעשה ארגון ה-שב”ס אשר שם דגש רב על התייעלות מרבית.

בשנים הקרובות צפויים להגיח פתרונות טכנולוגיים מהפכניים שיוכלו לחסוך עוד יותר מההוצאות ולשרטט קו מחבר בין הוצאות השכר לבין תחושת המשמעות של העובד כל זאת מבלי לפגוע ברווחת העובדים.

פתרונות מהמגזר העסקי במטרה לייעל את המגזר הציבורי

“חברות ועסקים בכל גודל במגזר העסקי מוכרחים להציע פתרונות מהפכניים שיהפכו את המגזר הציבורי למילה נרדפת ליעילות בכל מילון” אומר לנו ארז.

יש המון רעיונות היום, מתן שירותים דיגיטליים אשר זמינים ונגישים לציבור אך עדיין יש תהליכים בירוקרטיים ארוכים ומתישים ולכן בקרוב מאוד צפויים להגיח המצאות ופיתוחים עבור המגזר הציבורי.

בנוסף ההון האנושי במגזר הציבורי נשאר במקום עבודתו ומקבל “קביעות” ולכן במגזר הציבורי חייבים לדאוג לרווחת העובדים שלהם. מצד אחד להשקיע, בהדרכות מקצועיות והסמכות, אפיקי עתודה ניהולית, ימי כיף ועוד. “חייבים להזרים את הדם כדי לשמור על רמת שירות ויעילות גבוהים” משקף לנו ארז.

בסינאל מכירים את החשיבות של התייעלות

“אנחנו כבר יותר משלושה עשורים חלוצים בתחום. מאותם כרטיסי עובד שהיו מנקבים כשהיו מגיעים למקום העבודה, ההתפתחות הטכנולוגית והמעבר לשעוני נוכחות המזהים כרטיסים מגנטיים של כל עובד, שעוני נוכחות ביומטריים אשר מזהים תווי פנים וטביעות אצבע… כל שינוי כזה גרם לשיפור של עשרות אחוזים באפקטיביות ובקלות השימוש כדי להוביל זאת כסטנדרט במשק הישראלי.” כך מספר לנו ארז

“תפר בזמן חוסך תשעה תפרים אחר כך”, התייעלות ארגונית לרוב קורת מאוחר מדי אצל חברות במשק הישראלי. זו לאו דווקא דחיינות אלא עבודה רבה בסחרור. “לא יודעים לעצור כלומר עוצרים אבל מאוחר מדי כשאין ברירה לתפור בתשעה תפרים וזה חבל. ” אומר ארז.

אז לסינאל יש פתרונות שחוסכים בהוצאות שכר מבלי לפגוע ברווחת העובדים?

“סינאל מלל פייוויי נמצאת בחזית במגזר הציבורי; בחברות ממשלתיות, מוניציפליים, מוסדות ליבה כמו בתי חולים, משרדי ממשלה ובאלפי עסקים במגזר העסקי בענפים השונים וחוסכת בהוצאות השכר מבלי לפגוע ברווחת העובדים.

תוכלו להיכנס בקישור הבא ולהתייעץ עם נציגי המכירות שלנו:

סינאל שכר ומשאבי אנוש

מחפשים ספק אחד שיתן לכם מעטפת של פתרונות לחברה שלכם? מגוון פתרונות  – לניהול העובדים מחכים לכם באתר הרשמי שלנו https://www.synel.co.il/

חזור

אתה עשוי גם להיות מעוניין לקרוא

אבטחה פיזית היא מערכת מורכבת
שלושה שלבים הכרחיים לבחירת אבטחה פיזית בארגון שלך
| 03/02/2021
שלושה שלבים הכרחיים לבחירת אבטחה פיזית בארגון שלך אבט...
כך שירותי בתי הסוהר הצליחו להקטין הוצאות שכר
| 25/01/2021
כך שירותי בתי הסוהר הצליחו להקטין הוצאות שכר  שירות בת...
צור קשר